Delicatoro, een nieuw Nederlands koffiemerk is geboren …

DOETINCHEM, 20160628 -- Delicatoro, een nieuw Nederlands ambachtelijk koffiemerk is geboren…. een koffiemerk met internationale ambities. Het merk staat voor een unieke smaak en aroma en … inzet voor een goed doel. Dit jaar steunt het koffiemerk de stichting Serve Kenya, die arme Keniaanse gemeenschappen steunt in hun economische ontwikkeling.

Slow roast koffiebonen
Ambachtelijk slow roast koffiebonen, gebrand met zorg en aandacht voor iedere koffieboon, tot op de seconde en bij de juiste temperatuur. Door de langzame branding (slow roast) hebben de natuurlijke smaken en aroma’s in de koffiebonen zich uitstekend kunnen ontwikkelen.

De naam Delicatoro komt van het Italiaanse ‘delicato’, dat zacht betekent. En van het Engelse ‘delicate’ dat zacht, lekker of teer betekent. Het merk is een initiatief van Regel Het Online B.V., een bedrijf vanuit hobby en behoefte aan kwaliteitskoffie ontstaan en met verschillende winkels actief op het internet.

Assortiment Delicatoro
Het assortiment Delicatoro bestaat uit 3 verschillende smaken koffiebonen, van een lichte koffie tot een pittige en sterke koffie. Voor liefhebbers van koffie’s met melkvarianten is vooral de Delicatoro Forte een aanrader, een melange van 60% arabica en 40% robusta, voor een prachtige crema in uw cappuccino of latte macchiato.

Delicatoro Grand Espresso koffiebonen: koffiebonen met een lichte body en medium roast, 80% arabica en 20% robusta koffiebonen. Afkomstig uit Zuid- en Midden-Amerika en Afrika.
Delicatoro Forte koffiebonen: een bijzondere melange met een stevige body en een milde aciditeit, zuurgraad, 60% arabica en 40% robusta koffiebonen. Afkomstig uit Midden-Amerika en Azie.
Delicatoro Excellent koffiebonen: een 100% arabica koffie met een lichte body en medium roast, een gemiddelde tot hoge aciditeit, zuurgraad. Met verschillende intens frisse smaken een prachtige koffie.

Ondersteunen van een goed doel
Jaarlijks ondersteunt Delicatoro een goed doel in een belangrijk koffieproducerend land. Een klein initiatief, met directe zorg voor de mens, koffieplantages of bijvoorbeeld de leefomstandigheden. Van ieder verkocht pak Delicatoro gaat € 0,50 naar dit unieke en goed doel, een Stichting die een bijdrage levert aan het welzijn van kansarmen in verschillende delen van Kenia.

Over Serve Kenya
De Stichting Serve Kenya steunt arme Keniaanse gemeenschappen in hun economische ontwikkeling. Serve Kenya verstrekt microkredieten om kansarme ondernemers te helpen hun businessplannen te verwezenlijken. De stichting is voornamelijk werkzaam in Angurai (West Kenia) en Kamarandi (Midden Kenia). Drie jonge ondernemers en theologen staan aan het roer van de Stichting, allemaal op vrijwillige basis waardoor een zo groot mogelijk deel van de sponsoring naar projecten in Kenia gaat.

Meer informatie, zie Serve Kenya.

Te koop op Koffievergelijk
Delicatoro koffie is op dit moment verkrijgbaar op Koffievergelijk.nl, zie Delicatoro koffie en op Koffievergelijk.be, zie: Delicatoro koffie. Maar hopelijk is het merk ook snel breder verkrijgbaar, online en/of offline.

Meer informatie op: Delicatoro.com

Deel: ' Delicatoro, een nieuw Nederlands koffiemerk is geboren … '