Descartes aanwezig op SAP Conference for Transportation and Logistics

Uitbreiding van het SAP-transportmanagement met de cloudgebaseerde luchtvrachtoplossingen van Descartes

AMERSFOORT, 20120625 -- Descartes Systems Group neemt deel aan de International SAP Conference for Transportation and Logistics 2012, die op 12 en 13 juli wordt gehouden in de SAP University in St. Leon Rot, Duitsland. Descartes zal tijdens deze conferentie haar cloudgebaseerde Global Logistics Network (GLN) demonstreren, dat is geïntegreerd met de SAP® Transportation Management-toepassing.

Deze oplossing stelt bedrijven in staat om met luchtvaartmaatschappijen en expediteurs samen te werken en toegang te krijgen tot de on-demand Software-as-a-Service-oplossingen van Descartes voor luchtvrachtboekingen, grensoverschrijdende veiligheidsregistraties en berichten over de verzendstatus. De integratie maakt het voor klanten tevens mogelijk om van transportbedrijven, logistieke dienstverleners, douaneagenten, regelgevende instanties en andere handelspartners op tijd cruciale logistieke informatie te ontvangen, waardoor ze meer inzicht krijgen in hun supplychainactiviteiten.

Daarnaast zullen Steve Parker, Hoofd Customs & Brokerage Europe bij DHL Global Forwarding, en Chris Jones, Executive Vice President Marketing and Services bij Descartes, een presentatie geven over het thema “Uitbreiding van het bedrijfsnetwerk – SAP-oplossingen in de logistieke cloud”. DHL Global Forwarding is een van ‘s werelds grootste luchtvrachtexpediteurs, die gebruikmaakt van het GLN van Descartes voor het maken van luchtvrachtboekingen, het uitvoeren van grensoverschrijdende veiligheidsregistraties en voor het verzenden van berichten over de verzendstatus. DHL Global Forwarding is tevens een klant van SAP.

Het Global Logistics Network, dat onderdeel is van het Logistics Technology Platform van Descartes, ondersteunt ’s werelds grootste community voor het uitwisselen van logistieke informatie. De gebruikers van het GLN hebben toegang tot ruim 35.000 partners in 160 landen en door de integratie met het technologische platform SAP NetWeaver® kunnen ze meer uit hun bestaande oplossingen halen. Descartes biedt via het GLN geïntegreerde oplossingen aan, die expediteurs en transportbedrijven kunnen gebruiken bij het beheren van de gehele levenscyclus van hun internationale zendingen. Zo kunnen luchtvrachten via het boekingsportaal Descartes GF-X geboekt worden en kunnen veiligheidsregistraties voor een groot aantal landen over de hele wereld uitgevoerd worden met de douaneoplossing van Descartes. Tevens verstrekt het GLN realtime statusberichten, waarmee zendingen vanaf het moment van ophalen tot aan de levering gevolgd kunnen worden.

Wilt u meer informatie, bezoek Descartes dan tijdens de International SAP Conference for Transportation and Logistics 2012. Deze conferentie geeft deelnemers de mogelijkheid om meer kennis op te doen en te netwerken met leidinggevenden bij SAP en met klanten, partners en experts binnen het internationale netwerk van SAP voor transport- en logistieke oplossingen.

Over Descartes

Descartes is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand Software-as-a-Service-oplossingen die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, prestaties en veiligheid van ondernemingen waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Via het cloudgebaseerde Logistics Technology Platform kunnen bedrijven samenwerken met meer dan 35.000 handelsrelaties dankzij de integratie met het Global Logistics Network van Descartes, het meest uitgebreide logistieke netwerk ter wereld. Klanten gebruiken onze modulaire Software-as-a-Service-oplossingen voor het stroomlijnen, controleren en meten van verschillende logistieke processen. Denk hierbij aan het plannen en uitvoeren van distributieactiviteiten, het valideren en betalen van vrachtfacturen en het uitvoeren van veiligheids- en douaneregistraties voor het importeren en exporteren van goederen. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Ontario, Canada en de onderneming heeft daarnaast vestigingen en partners verspreid over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.descartes.com.

SAP, SAP NetWeaver en alle SAP-logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SAP AG in Duitsland en een aantal andere landen. Alle andere genoemde namen van producten en diensten zijn handelsmerken van Descartes.

Deel: ' Descartes aanwezig op SAP Conference for Transportation and Logistics '