Destaco Benelux winnaar 2016 in Klem- en grijptechniek

Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:55 uur

ROTTERDAM, 20160609 -- Destaco Benelux BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Klem- en grijptechniekbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevend bedrijf met een zeer sterke positionering. ‘Destaco Benelux weet zijn uitgebreide vakkennis uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Het wordt algemeen als een van de meest vooruitstrevende bedrijven in de branche gezien. In Nederland is er nauwelijks een tweede.’

Destaco Benelux BV (1964) is de wereldmarktleider in high performance automation and workholding solutions, oftewel hoogwaardige precisieklem- en grijpinstrumenten voor tal van productieprocessen, die hiermee sneller, veiliger en/of efficiënter verlopen. Het is onderdeel van het wereldwijde Destaco-concern (circa 2.000 fte’s), dat in 1916 in Detroit als Detroit Stamping Company is opgericht en oorspronkelijk een toeleverancier voor de opkomende automotive sector was. Vandaag de dag wordt nog steeds ruim 60% van de afzet in de automotive-sector behaald. De Nederlandse vestiging telt 5 man en is verantwoordelijk voor de distributie in de Benelux en Denemarken.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Destaco Benelux BV een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Destaco, want men is continu bezig zijn producten te verbeteren en optimaal af te stemmen op de wensen van de markt.’

Hoogste kwaliteit in de business
‘Telkens iets nieuws en beters maken, dat is wat Destaco doet. Als marktleider en technologieleider levert het de hoogste kwaliteit in de business’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Anderen proberen dat vervolgens na te maken. Er is een concurrent in Duitsland en ook enkele Chinese fabrikanten maken nu alles na. Echter van mindere kwaliteit.’

‘Destaco levert producten en oplossingen voor tal van industrietakken over de hele wereld, zoals food, luchtvaart, atoomindustrie, consumentenindustrie en life sciences. Jaarlijks zijn er meerdere klantencontacten. De voice of the customer is belangrijk voor Destaco. Voor ontwikkeling en innovatie. Niet voor niets groeit de onderneming elk jaar, ook in Nederland.’

De Nominatiecommissie is van mening dat Destaco op basis van die gronden uitgeroepen kan worden tot branchewinnaar en tevens in aanmerking dient te komen voor de Nationale Business Succes Award 2016. ‘Destaco Benelux is een kleine verkooporganisatie met een topproduct dat toonaangevend is in de sector. De onderneming wordt vaak gekopieerd, maar kopieert zelf nooit. Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper!’, aldus de jury.

Meer informatie: www.destaco.com

Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 13:55 uur.

Deel: ' Destaco Benelux winnaar 2016 in Klem- en grijptechniek '