Deutsche Bank en SAP gaan samen financiële online-diensten ontwikkelen voor mySAP.com marktplaatsen

Geïntegreerde e-business, van het zoeken in catalogi tot het verwerken van betalingen

's Hertogenbosch, 23 februari 2000 - Deutsche Bank, een van 's werelds grootste financiële dienstverleners, en SAP gaan samen financiële en handelsdiensten aanbieden om e-business mogelijk te maken via de mySAP.com marktplaatsen. De nieuwe alliantie gaat bedrijven die e-business willen realiseren via mySAP.com Internet-gebaseerde faciliteiten bieden voor de gehele waardeketen. Deutsche Bank en SAP zijn ook van plan samen op mySAP.com gebaseerde, branchespecifieke marktplaatsen te ontwikkelen en te exploiteren. Met dit initiatief ontstaat een open platform voor e-business, waar deelnemers kunnen profiteren van grote aantallen kopers en leveranciers, alsmede een duidelijk inzicht verkrijgen in de gang van zaken en lagere transactiekosten kunnen realiseren.

In het kader van deze wederzijds niet-exclusieve overeenkomst zal Deutsche Bank een brede reeks financiële diensten inbrengen, waaronder trust en escrow services. De applicaties die worden ontwikkeld door de Deutsche Bank zullen in de loop van dit jaar beschikbaar komen via mySAP.com.

van het opbouwen van trust-relationships via Internet te verminderen, waardoor handelspartners tijd en kosten besparen. Deze services maken gebruik van op smartcard gebaseerde digitale certificaten en digitale handtekeningen. Er kan bijvoorbeeld een escrow-rekening worden gebruikt om een bedrag te reserveren ter grootte van de verkoopprijs. Maar er kan ook voor gekozen worden een deel van de verkoopprijs vast te houden, afhankelijk van de risico's die de koper verwacht te lopen.

Verder zijn de Deutsche Bank en SAP overeengekomen hun expertise te combineren om branchespecifieke marktplaatsen te ontwikkelen. De gezamenlijke ontwikkeling en exploitatie van deze marktplaatsen is erop gericht invloedrijke inkoop- en verkoopgemeenschappen tot stand te brengen. SAP en Deutsche Bank zullen voor deze ondernemingen ook participanten zoeken onder toonaangevende bedrijven in deze branches, alsmede aanbieders van logistieke diensten. De eerste marktplaats die SAP en Deutsche Bank gemeenschappelijk gaan opzetten, zal naar verwachting aan het einde van het derde kwartaal van 2000 in bedrijf worden genomen.

Over Deutsche Bank
De Deutsche Bank Group, met het hoofdkantoor in Frankfurt, is een van 's werelds grootste financiële dienstverleners met een kapitaal van meer dan 800 miljard euro. De Groep is vertegenwoordigd in 68 landen en heeft meer dan 90.000 werknemers. De bank bestaat uit vijf divisies - Global Corporates and Institutions, Asset Management, Global Technology and Services, Corporates and Real Estate, en Retail and Private Banking. Deutsche Bank bidet een volledig geïntegreerde investerings en wholesale bankservice, zowel vanuit de grote vestigingen in Londen, Frankfurt, New York, Tokio, Singapore, Hongkong en Sidney, als vanuit de regionale vestigingen wereldwijd. De succesfactoren van de bank zijn klantgerichtgheid, innovatieve instelling en brede expertise, gecombineerd met technische power, financiële kracht en ervaren professionals.

Over SAP
SAP, wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfsbrede zakelijke software, gebruikt de kracht van haar branche-georiënteerde oplossingen voor de realisatie van mySAP.com.
MySAP.com is een open interactieve zakelijke omgeving, waarmee organisaties van iedere omvang via Internet gebruik kunnen maken van SAP-oplossingen. Hierdoor zijn hun medewerkers, klanten en partners optimaal toegerust om met een gepersonaliseerde toepassing te profiteren van de opkomende Internet-economie. Met mySAP.com kunnen organisaties het Internet gebruiken om efficiënter en sneller te werken door een optimaal beheer van de Supply Chain, onderhoud van strategische partnerships, een kortere introductieperiode voor nieuwe producten en diensten, het delen van digitale informatie en het verhogen van de productiviteit en de aandeelhouderswaarde.

SAP is genoteerd aan diverse beurzen, inclusief die van Frankfurt en New York, onder het symbool SAP.
Meer informatie over SAP is te vinden op https://www.sap.com/. Dit bericht en andere persberichten zijn te vinden op:

Deel: ' Deutsche Bank en SAP ontwikkelen financiële online-diensten '