Utrecht, 23 november 1998

Dierenbescherming organiseert cursus Dieren-EHBO en -verzorging

Eerste hulp voor huisdieren

Ook met huisdieren gebeuren er weleens nare ongelukken. Verder kunnen ze, net als mensen, ziek worden. Goede eerste hulp is in beide gevallen van groot belang. Bovendien kan een goede verzorging een hoop narigheid voorkomen. Daarom organiseert Dierenbescherming Utrecht en omstreken een cursus Dieren-EHBO en -verzorging.

De cursus gaat op donderdag 6 januari om 20.00 uur van start en is met name geschikt voor mensen met honden en katten. De cursus wordt gegeven door dierenarts Paul Leijs. In 16 lessen, waarvan 4 praktijklessen, besteedt hij aandacht aan (onder meer) de anatomie van huisdieren, hun verzorging, de meest voorkomende dierenziekten en het herkennen daarvan, wat te doen bij ongelukken en het aanleggen van spalken en verbanden. Deelname kost voor leden van Dierenbescherming ƒ 150,- , voor niet-leden ƒ 200,- (inclusief examengeld en
lesboek). Een lidmaatschap van Dierenbescherming kost ƒ 39,50 per jaar. Mevrouw De Jongste, die in 1997 aan de cursus heeft deelgenomen, over haar ervaringen: "Ik vond het een heel leuke en nuttige cursus. Ik heb veel nieuws geleerd, met name wat je in voorkomende gevallen kunt doen. Vooral de praktijkonderdelen spraken mij erg aan. De lessen waren ook zo leuk, omdat de docent een enthousiaste jonge dierenarts is."

De ervaring leert dat de deelnemerslijst snel vol is. Wie een teleurstelling wil voorkomen, moet dus snel bellen met Dierenbescherming Utrecht en omstreken, telefoon 030-2468866.

_________________________________________________________________________

Deel: ' Dierenbescherming Utrecht organiseert cursus Dieren-EHBO '