Dierendagoptocht tegen dierenleed

DEN HAAG - ‘Loop mee tegen dierenleed’. Met deze slogan roepen tien dierenbelangenorganisaties iedereen op om zaterdag 25 september naar de Dam in Amsterdam te komen. Daar gaat die middag om 14.30 uur een grote dierendagoptocht van start. Met deze carnavaleske tocht willen de dierenbelangenorganisaties de mensen overhalen om van dierendag een dag zonder dierenleed te maken.

Dierenliefhebbers uit het hele land komen zaterdagmiddag 25 september naar de Dam in Amsterdam. Zij gaan als dier verkleed en maken lawaai met toeters of ratels om aandacht te vragen voor de dieren. Om half 3 vertrekken zij vanaf de Dam in optocht door de stad, waarbij zij folders uitdelen en spandoeken meedragen. In de folder staat uitgelegd wat mensen zelf kunnen doen om dierenleed te voorkomen.

Ook wordt die middag een informatiemarkt op de Dam gehouden. Bij de informatiekramen kan iedereen terecht die meer wil weten over het voorkomen van dierenleed of over de deelnemende organisaties. De dierendagoptocht is een initiatief van: AnimalPeace, Anti- Vivisectie Stichting, Bont voor Dieren, DierenBuitenSpel, Faunabescherming, Nederlandse Vereniging tot Bescherming van Dieren, Nederlandse Vereniging voor Veganisme, Rechten Voor Al Wat Leeft, Sophia Vereeniging tot Bescherming van Dieren en de Vereniging Proefdiervrij.

Wilt u meer weten over de Dierendagoptocht, neem dan contact op met de Vereniging Proefdiervrij, tel. 070-3062468 of info@proefdiervrij.nl

Noot aan de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Annemieke Anneveldt, regiocoördinator bij Proefdiervrij, tel. 070-3062468 of 06 50995675

Jacqueline Blanken, medewerker Sophia Vereeniging, Tel. 020-6236167

Deel: ' Dierendagoptocht tegen dierenleed '