X Gemeente Amsterdam

Directeur Gemeentelijk Havenbedrijf stopt in 2000

Het college van B&W en Godfried van den Heuvel, algemeen directeur van het Gemeentelijk Havenbedrijf, zijn overeengekomen dat Van den Heuvel zijn functie als algemeen directeur op 1 september 2000 zal beëindigen.

Van den Heuvel blijft tot zijn pensionering in september 2002 als algemeen adviseur verbonden aan het Gemeentelijk Havenbedrijf. Hij zal zich gaan bezighouden met het verder uitbouwen van de activiteiten van de stichting 'Amsterdam Port Consultants'. Ter versterking van de gemeentelijke activiteit in deze stichting moet een aparte organisatie, de 'Amsterdam Logistic Group', met een zelfstandige status worden opgericht.

Amsterdam Port Consultants is een organisatie die zich richt op uitvoering en ondersteuning van logistieke ontwikkelingen - met name in minder ontwikkelde landen - in havens, transportknooppunten en distributiecentra.

Zo worden momenteel projecten begeleid en ondersteund in het Caraïbisch gebied, Sint Petersburg, Zuid-Afrika, Mozambique, India, Gaza, Ivoorkust, Suriname, Zimbabwe, etc. Deelnemers in de stichting zijn havenbedrijven, technische bedrijven en opleidingsinstituten.

Amsterdam, 23 december 1999Pb-136 Janneke Zumpolle 5523271