Bedrijf: WINS
Contact: Dhr. H.B. Blaauw
website: https://www.win-s.com
email: diskeeper@win-s.com

Diskeeper is recentelijk getest door het NSTL (National Software Testing Lab).

Hillegom, 12 juli 1999: WINS, distributeur/reseller in oplossingen voor o.a. Windows NT- en Internet, maakt u attent op een test die recentelijk door het NSTL is uitgevoerd.

Het NSTL is de onafhankelijke wereldleider op het gebied van informatie technologie testen. Het NSTL liet een aantal benchmark testen los op de nieuwe Diskeeper versie 4.5 (binnenkort in Nederland beschikbaar). Het doel van deze testen was om objectief de systeemperformance te meten van 'real world' configuraties en applicaties tijdens het gebruik van Diskeeper
4.5.

De volgende configuraties werden gebruikt:

I. Werkstation
Een pentium II 266 Mhz. werkstation met 96 Mb geheugen en een 2 Gb IDE harddisk met de applicaties Excel en Outlook.

II. Server
Een dual Pentium Pro 200 met 128 Mb geheugen en een RAID 5 configuratie op 4 Gb SCSI harddisks met de applicaties Exchange Server en SQL Server
7.

Hieronder volgen de letterlijke conclusies van het NSTL:

"NSTL's results show that a system that was defragmented would perform benchmarks quicker than a system that was fragmented.

The results showed that the workstation in Configuration #1, running Excel and Outlook, showed an increase in performance of 80.6% after defragmentation.

The server in Configuration #1, running Exchange and SQL Server 7.0, showed an increase in performance of 56.1% after defragmentation.

The workstation in Configuration #2, running Excel and Outlook, showed an increase in performance of 74.4% after defragmentation.

The server in Configuration #2, running Exchange and SQL Server 7.0, showed an increase in performance of 19.6% after defragmentation.

The Excel test repeatedly opened and saved several Excel files to the fragmented (or defragmented) partition. The four files that it used (file1, file2, file3 and file4) varied in size from 5MB to 20MB. These large files contained many formulas that were also auto-calculated when the spreadsheet opened. File3 opened itself and used data from file1 and file2.

The SQL test combined two different types of activities on the database: queries and some database maintenance. The database maintenance was probably the least important, as this type of activity is not usually very common. However, it demonstrated the differences in doing these types of activities on fragmented vs. defragmented systems. The query section executed a simple query on the database that simulated the types of queries typically run by users. The two queries chosen only read from the database, but displayed results from several of the tables.

The Outlook/Exchange test determined the effects of fragmentation on the personal folder database used by Microsoft Outlook. Several tests were run including: opening 50 messages simultaneously; moving messages from the inbox to a separate folder; opening (and displaying to: from: subject: and date:) a large subfolder; a full text search of all messages in a folder for a specific string; and a filter that displayed all messages in a folder that contained an attachment. Each of these tests were executed on the system when the personal folder file was fragmented, and when it was defragmented.

The Microsoft Exchange (v 5.5) test was identical to the Outlook test (indeed Outlook was used as the client). The difference was that all mail existed on the Exchange database (as opposed to locally) and the Exchange database itself was fragmented."

Uit deze resultaten blijkt duidelijk dat de performance van uw systeem toeneemt als u Diskeeper gebruikt.

U kunt de volledige rapporten downloaden op:

benchmark: https://www.win-s.com/extra/benchmark.exe summary: https://www.win-s.com/extra/summary.EXE

* Waar te verkrijgen?
Het product is te verkrijgen bij WINS. U kunt ons bereiken op 02525 33333 of faxen naar 02525 18886.

Deel: ' Diskeeper getest door National Software Testing Lab '