Urbania absolute topper van BedrijfsautoRAI 2000 !

Het nieuwe stedelijke distributievoertuig Urbania is de absolute publiekslieveling van de BedrijfsautoRAI, die zaterdag 12 februari a.s. wordt beeindigd. Minister Netelenbos, bestuurders van Nederlandse steden en verladers en vervoerders hebben allen zeer enthousiast gereageerd. Verschillende fabrikanten van vrachtauto's hebben belangstelling getoond om het voertuig in productie te nemen.

De Urbania is een geheel nieuw type distributievoertuig speciaal gemaakt voor vervoer in de stad. Het is een stil, schoon en zuinig voertuig dat lading bij winkels en horeca sneller kan lossen dan alle bestaande voertuigen. Daarnaast is het speciaal ontworpen om aan alle bewoners, bezoekers en bestuurders van steden te bewijzen dat een vrachtauto ook mooi kan zijn. De Urbania is een gezamenlijk ontwerp van overheid en bedrijfsleven, grotendeels gefinancierd door het ministerie voor Verkeer en Waterstaat. Door de massale belangstelling van verladers en vervoerders zijn er inmiddels wachtlijsten ontstaan voor de proefritten die dit voorjaar kunnen worden gemaakt met de Urbania.

Het Platform Stedelijke Distributie hoopt dat de Urbania snel in productie kan worden genomen. Vanaf productie kan binnen drie jaar 10% van het totale stedelijke goederenvervoer door dit voertuig worden afgewikkeld. Het succes wordt mede mogelijk gemaakt door de maatregelen die door het Platform Stedelijke Distributie zijn ontwikkeld.

zie verder www.psd-online.nl of bel 06-55152485 (mr R. van Bockel)

Platform Stedelijke Distributie
Postbus 20904