Dividendvoorstel Accell Group goedgekeurd

HEERENVEEN, 20130426 -- In de vandaag gehouden jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Accell Group N.V. is het dividendvoorstel goedgekeurd. Aan aandeelhouders zal een dividend van € 0,75 per gewoon uitstaand aandeel worden uitgekeerd, naar keuze te ontvangen in contanten of aandelen. De pay-out ratio komt daarmee uit op 74% en het dividendrendement op 5,6%, gebaseerd op de slotkoers van 2012 (€ 13,31).

Het aantal dividendrechten dat recht geeft op één nieuw aandeel zal op 20 mei 2013 worden bepaald aan de hand van de gemiddelde beurskoers gedurende de periode van 2 mei 2013 tot en met 17 mei 2013 en wel zodanig dat de waarde van het dividend in aandelen circa 2-4% meerwaarde zal vertegenwoordigen ten opzichte van de waarde van het daarmee corresponderende contante dividend.

Het aandeel Accell Group noteert op 29 april 2013 ex dividend. Betaalbaarstelling van het dividend zal plaatsvinden vanaf 22 mei 2013.

Benoeming nieuw lid Raad van Commissarissen
De Algemene Vergadering van Aandeelhouders heeft ingestemd met de benoeming van de heer A. Kuiper als lid van de Raad van Commissarissen. De heer Kuiper beschikt over uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van ondernemingsstrategie in een internationale context, van commercieel beleid ten aanzien van de marketing en verkoop van consumentenartikelen onder meer via zelfstandige distributiekanalen en van het creëren en onderhouden van merken voor consumenten. Momenteel is de heer Kuiper President & CEO EMEA Operations en Vice-President van Hunter Douglas N.V. en vervult hij commissariaten bij diverse ondernemingen.

Profiel Accell Group
Accell Group N.V. (“Accell Group”) richt zich internationaal op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen, fietsonderdelen & -accessoires en fitnessapparatuur. De onderneming heeft marktleidende posities in Nederland, België, Duitsland, Italië, Frankrijk, Finland, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In Europa is Accell Group marktleider in fietsen gemeten in omzet. De bekendste merken van Accell Group zijn Batavus (NL), Sparta (NL), Koga (NL), Loekie (NL), Ghost (Dui), Haibike (Dui), Hercules (Dui), Winora (Dui), Raleigh en Diamondback (VK, VS, Canada), Lapierre (Fr), Tunturi (Fin), Atala (IT), Redline (VS), XLC (internationaal).

Wereldwijd werken er 2.776 mensen in achttien landen voor Accell Group en haar dochterondernemingen. Accell Group heeft productievestigingen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Turkije en Canada. De producten van Accell Group vinden hun weg naar meer dan zeventig landen. Het hoofdkantoor van de onderneming is gevestigd in Heerenveen. De aandelen Accell Group worden verhandeld op de officiële markt van NYSE Euronext te Amsterdam en zijn opgenomen in de Amsterdam Small Cap Index (AScX). In 2012 realiseerde Accell Group een winstgevende omzet van € 772,5 miljoen.
Zie het persbericht in pdf-format: Engels, Nederlands.

Deel: ' Dividendvoorstel Accell Group goedgekeurd '