Politiebericht

Korps: Utrecht, plaats: Leusden
Dode bij verkeersongeval/
Leusden, 23 november 1999.

Automobilist rijdt tegen omgekapte bomen.

Op vrijdagavond 19 november omstreeks 20.20 uur vond op de Moorsterweg in Leusden een ongeval plaats met dodelijke afloop. Een automobilist reed tegen een stapel omgekapte bomen.

De politie van district Eemland-Zuid trof op de plaats van het ongeval aan de voorzijde van de auto een ernstig gewonde man aan. Het lichaam van de man lag voor de helft onder de auto. Het ging om een 42-jarige inwoner van Scherpenzeel. Hij werd terstond per ambulance overgebracht naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. Hij is echter onderweg naar het ziekenhuis aan zijn verwondingen bezweken.

Uit onderzoek is gebleken dat de Scherpenzeler inderdaad de bestuurder van de bewuste auto was geweest. De auto is vermoedelijk met de zijkant tegen de stapel boomstammen gereden. De bestuurder is kennelijk via de zijruit uit de auto geslingerd en via de boomstammen voor zijn auto terecht gekomen.

De Moorsterweg is enkele uren afgesloten geweest voor het verkeer. De Brandweer de Technische Verkeersdienst en de GGD hebben ter plaatse assistentie verleend.

Oproep getuigen.

Er bestaat nog onduidelijkheid over de toedracht van het ongeval. De politie stelt een onderzoek in. Getuigen worden verzocht zich bij de politie van district Eemland-Zuid te melden.

Telefoonnummer district Eemland-Zuid: 033 - 4 68 01 11.

Deel: ' Dode bij verkeersongeval in Leusden '