Gemeente Leiden

Dode dieren voortaan naar Admiraal Banckertweg

Overleden katten, honden en andere kleine huisdieren moeten vanaf 8 november naar het Klein Chemisch Afval(KCA)-depot aan de Admiraal Banckertweg worden gebracht.

Het bezorgen van de dode huisdieren op de eerste werkdag na het overlijden is verplicht, behalve als de eigenaar het dode dier wil begraven of cremeren. Het is de bedoeling dat het stoffelijk overschot in plastic wordt verpakt. Medewerkers van het bedrijf Rendac Son halen het wekelijks op bij het depot om het te vernietigen. Als een groter dier is gestorven, zoals een paard of een schaap, dan moet de eigenaar rechtstreeks bellen met Rendac Son (0499-364500). Het bedrijf haalt het overleden dier op. De dieren moeten voortaan naar de Admiraal Banckertweg worden gebracht, omdat het oude depot voor dode dieren, het voormalig slachthuis aan de Pasteurstraat sluit.

Het KCA-depot is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur. Op zaterdag kunt u er van 9.00 tot 12.00 uur terecht. Het adres is Admiraal Banckertweg 15 op het industrieterrein De Waard.

Deel: ' Dode dieren in Leiden voortaan naar Admiraal Banckertweg '