Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 04/24/99

Dode en gewonde bij schietpartij in Groningen/
Schietpartij in cafe Nieuwe Ebbingestraat

Bij een schietpartij in een café in de Nieuwe Ebbingestraat in Groningen is vanmiddag rond 16.00 uur een 43-jarige man uit de gemeente Ten Boer om het leven gekomen. Een 27-jarige man uit Groningen raakte bij de schietpartij gewond. De politie heeft kort na het voorval een 32-jarige man en een 27-jarige man aangehouden in het café.

De schietpartij vond plaats nadat er in het café tussen twee groepen mannen vermoedelijk een woordenwisseling was ontstaan gevolgd door een vechtpartij. Daarbij werd gebruik gemaakt van vuurwapens.

De aangehouden mannen worden verdacht van betrokkenheid bij de schietpartij. De gewonde man is overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. Hij is aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de schietpartij. Inmiddels heeft onder leiding van de Rechter Commissaris en de Officier van Justitie een huiszoeking plaatsgevonden in het café. Een rechercheteam stelt een onderzoek in naar de toedracht van de dodelijke schietpartij.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010

Deel: ' Dode en gewonde bij schietpartij in Groningen '