Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 29-09-2001

Politieberichten district Heuvelrug, 10.00 uur
Dodelijk ongeluk

MAARSBERGEN Bij een verkeersongeluk op de Woudenbergseweg, vrijdagmiddag rond tien over één, raakte een 33-jarige inwoner van Amerongen zo zwaar gewond dat hij later in het UMC aan zijn verwondingen overleed.

De man reed vanuit de richting Leersum in de richting Maarsbergen. Vlak voor de T-kruising met de Scherpenzeelseweg haalde hij een auto in. Uit tegenovergestelde richting kwam een bestelbus, bestuurd door een 35-jarige inwoner van Lienden. Deze probeerde nog uit te wijken, maar kon een frontale aanrijding niet voorkomen.

De hulp van de traumahelikopter werd ingeroepen. De man uit Lienden is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De automobilist uit Amerongen werd naar het UMC gebracht. Daar overleed hij enige tijd later aan zijn verwondingen.

Door de aanrijding ontstond ook schade aan een op de kruising stilstaande auto. De bestuurder hiervan raakte niet gewond, zijn auto liep schade op aan de rechtervoorzijde.

Door het ongeval was de weg een aantal uur afgesloten.

Aanrijding met te veel alcohol op

RHENEN Na een aanrijding op de Nieuwe Veenendaalseweg, vrijdagavond rond kwart voor negen, reed de veroorzaker door.

De man was op de verkeerde weghelft gekomen en veroorzaakte daar forse schade aan een hem tegemoetkomende auto, bestuurd door een 29-jarige inwoner van Rhenen.

Na een kort onderzoek werd een 28-jarige inwoner van Rhenen thuis aangehouden als bestuurder van het voertuig waarmee de aanrijding veroorzaakt was. De man blies op het politiebureau 1,55 promille, reden om direct zijn rijbewijs in te moeten leveren. De man verklaarde zich niets van de aanrijding te kunnen herinneren. Proces-verbaal wordt tegen de man opgemaakt.

Deel: ' Dodelijk ongeluk bij Maarsbergen '