Aedes

Imagocampagne woningcorporaties

14 mei 2002

De gezamenlijke woningcorporaties in Nederland starten op maandag 13 mei de laatste fase van de reclamecampagne Huren. Dat kan natuurlijk ook. met drie nieuwe radio- en drie nieuwe tv-commercials. Deze drie jaar durende landelijke campagne moet het imago over huren bij het grote publiek verbeteren.

De campagne is in 2000 gestart. De boodschap is dat huren een volwaardig
alternatief moet zijn in de keuze tussen huren, kopen of andere eigendomsvormen. Binnen de huidige slogan Huren. Dat kan natuurlijk ook. is voor een nieuwe insteek gekozen. Aangescherpte voordelen van het huren, in vergelijking met kopen, worden onder de aandacht gebracht. Voordelen zoals flexibiliteit, geen onverwachte woonlasten en geen groot onderhoud komen op een herkenbare wijze aan de orde.

Verder wordt er nu ook een link gelegd naar de woningcorporaties. Het gaat immers om het huren bij woningcorporaties: zij zijn de afzenders van de campagne. Tot nu toe was 123huren.nl de afzender. Deze naam wordt gewijzigd in: woningcorporatie.nl. Hiermee creëren we een duidelijke afzender van de campagne en vergroten we de kennis over woningcorporaties bij het publiek.


* Tegelijkertijd gaat een vernieuwde website van start: www.woningcorporatie.nl. De nieuwe site wordt een bron van informatie en actualiteit voor de woningzoekende naar een huurwoning en voor de bestaande huurder. Op de site is alle relevante algemene informatie te vinden over huren bij een woningcorporatie. Open en eerlijk. Dat houdt in dat we de consument ook vertellen hoe het zit met de minder leuke dingen rondom huren, zoals bijvoorbeeld de krapte op de huurwoningenmarkt.

reageer

Deel: ' Doorstart imagocampagne woningcorporaties '




Lees ook