Almere, 18 januari 2000

DOUBLECLICK BOUWT NETWERK VAN SITES VERDER UIT
Versteviging leidende positie in Internet-reclame

Media-exploitant DoubleClick Benelux heeft overeenkomsten gesloten met IEX.nl, Onderneemhet.nl, CDNow en Webber.nl. DoubleClick (www.doubleclick.net) zal voortaan de exclusieve advertentie-exploitatie van deze sites voor zijn rekening nemen. Door de uitbreiding verzorgt DoubleClick in Nederland op dit moment voor 33 sites de reclame-exploitatie; het grootste netwerk van Internet-sites in Nederland. Hiermee bouwt het bedrijf zijn leidende positie op het gebied van Internet-reclame verder uitbouwt.

De financieel en zakelijk georiënteerde sites www.iex.nl, www.financieel.nl, en www.onderneemhet.nl zullen, door de toenemende belangstelling voor online geldzaken, de aantrekkingkracht van DoubleClick's netwerk verder versterken. Samen met de jongeren-site van Webber (www.webber.nl) en e-commerce-site CDNow (www.cdnow.com) breidt DoubleClick de advertentiemogelijkheden verder uit.

"Het gaat er tegenwoordig niet meer om of je adverteert op Internet, maar waar je adverteert. Het netwerk van DoubleClick geeft antwoord op deze vraag. Met de gepatenteerde technologie van DoubleClick (DART) bereiken opdrachtgevers bij ons hun doelgroep via gerenommeerde Nederlandse en internationale sites", aldus Pim Koldenhof, managing director DoubleClick Benelux.

DoubleClick richt zich op de exploitatie van reclamemogelijkheden op Internet. Daartoe biedt het bedrijf adverteerders de mogelijkheid op een netwerk van vooraanstaande websites te adverteren. Kennis van het online medialandschap, het omvangrijke netwerk van vooraanstaande sites in combinatie met de innovatieve DART-technologie liggen ten grondslag aan de leidende marktpositie van DoubleClick. Hiermee wordt het voor adverteerders mogelijk succesvol doelgericht online te adverteren, real-time de resultaten te volgen en, mocht dat nodig zijn, hun campagne te optimaliseren. DoubleClick werkt uitsluitend met een netwerk van 1500 topsites. In Nederland zijn dit sites als AltaVista, Freeler,TMF, Disney, Radio 538 en Nedstat. DoubleClick plaatst wereldwijd 20 miljard advertenties per maand. DoubleClick is genoteerd aan de New Yorkse Nasdaq-beurs onder 'DCLK'. In Nederland is DoubleClick gevestigd in Almere.

Deel: ' Doubleclick bouwt netwerk van sites verder uit '