Katholieke Universiteit Brabant

zie ook:

promoties

Dr. R.C.H. Lesaffer hoogleraar Rechtsgeschiedenis

Het College van Bestuur van de Katholieke Universiteit Brabant heeft dr. R.C.H. Lesaffer (30) uit Brugge benoemd tot hoogleraar Rechtsgeschiedenis (0.8) aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de KUB. De benoeming is ingegaan per 15 maart. Lesaffer is de opvolger van prof.mr. P.L. Nève, die de KUB in 1998 met pensioen heeft verlaten.

De nieuwe hoogleraar Rechtsgeschiedenis studeerde rechtsgeleerdheid en geschiedenis aan de Katholieke Universiteit Leuven, waar hij in 1992 met de grootste onderscheiding afstudeerde; hij promoveerde ook aan deze universiteit in 1998 op het proefschrift Rechtshistorische ontwikkeling (1453-1763) en recente evolutie (1945-1996) van het klassieke Europese statensysteem in vredes- en alliantieverdragen . Thans is dr. Lesaffer werkzaam als docent aan de afdeling Romeins Recht en Rechtsgeschiedenis aan de Katholieke Universiteit Leuven en hij blijft daar ook voor een dag per week.

Voor nadere informatie: Voorlichting en Externe Betrekkingen, Maurice Ackermans, tel. 013-4662004.

17-03-1999 KUB

Deel: ' Dr. R.C.H. Lesaffer hoogleraar Rechtsgeschiedenis '