DRAKA HOLDING

Draka verkoopt Duitse energiekabelactiviteiten

Draka verkoopt haar Duitse energiekabelactiviteiten en versterkt de telecomactiviteiten

Amsterdam, 17 februari 2000 - De directie van Draka Holding N.V. maakt bekend dat er een overeenkomst is getekend met BICC General Cable (BIGC) in Highland Heights, Kentucky, Verenigde Staten over de volgende transacties:

Draka zal aan BIGC haar 50% aandeel verkopen in de Duitse energiekabel joint venture, Kaiser KWO Kabel Energie GmbH & Co KG in Berlin-Britz. De voortdurende overcapaciteit in deze industriesector, die de oorzaak was van drie achtereenvolgende verliesgevende jaren voor Kaiser KWO Kabel Energy, heeft geleid tot het voornemen om alle activiteiten van de energiekabel joint venture op een geordende wijze te beëindigen na de verkoop aan BIGC.

. Op hetzelfde moment zal Draka van BIGC haar 50% aandeel overnemen in de Duitse telecomkabel joint venture, Kaiser KWO Kabel Telecommunication GmbH & Co KG in Berlin Köpenick.

Het voornemen om het aandeel in de energiekabel joint venture te verkopen was reeds aangekondigd in mei 1999, toen Draka haar voornemen bekend maakte om een bod uit te brengen op alle uitstaande gewone aandelen van NKF Holding N.V.
In deze context maakte Draka op 31 januari 2000 bekend dat er een definitieve overeenkomst was getekend met Pirelli Cables & Systems over de verkoop van activiteiten in Delft en Pikkala (Finland). Met de bekendmaking van vandaag worden de verkoopactiviteiten die waren aangekondigd op het moment van het bod op NKF afgesloten.

Na de nu overeengekomen transactie kan Draka zich volledig concentreren op de verdere groei van haar drie kernactiviteiten, te weten communicatiekabels, laagspanningskabels en klantspecifieke kabels.

Draka Holding N.V. ontwikkelt, produceert en verkoopt draad en kabel in drie productgroepen: communicatie, laagspanning en klantspecifiek. Draka Holding heeft 56 werkmaatschappijen in 25 landen en heeft momenteel ongeveer 9000 mensen in dienst.. Aandelen en converteerbare obligaties van Draka Holding zijn genoteerd aan de Amsterdamse Effectenbeurs (AEX).

.. NOOT voor de REDACTIE: Afzender van dit persbericht is Draka Holding N.V. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer ing. S.J. van Kesteren of de heer drs. E.Q. Koole, telefoonnummer +31 20 568 98 88.

17 feb 00 09:05

Deel: ' Draka Holding verkoopt Duitse energiekabelactiviteiten '