DRAKA HOLDING NV

Draka verkoopt energiekabelactiviteiten aan Pirelli

Amsterdam, 31 januari 2000 - De directie van Draka Holding N.V maakt bekend dat er een definitieve overeenkomst is getekend met Pirelli Cables & Systems over de verkoop van energiekabelactiviteiten van NKF Kabel BV in Delft en NK Energy Ltd. in Pikkala (Finland). De verkoop van deze energiekabelactiviteiten was voorgenomen bij de fusie tussen Draka en NKF.

Voor de verkoop van de Nederlandse activiteiten is een positief advies van de ondernemingsraad ontvangen en heeft de NMA toestemming verleend. De juridische overdracht van de Nederlandse activiteiten zal vandaag plaatsvinden.

Na het tekenen van de definitieve overeenkomst kan de goedkeuringsprocedure bij de Finse Nationale Mededingings Autoriteit afgerond worden. Na goedkeuring zal de juridische overdracht in Finland naar verwachting eind februari 2000 plaatsvinden.

NOOT voor de REDACTIE: Afzender van dit persbericht is Draka Holding N.V. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer drs. R.L. de Bakker, telefoonnummer 020-568 98 34.

31 jan 00 08:56

Deel: ' Draka verkoopt energiekabelactiviteiten aan Pirelli '