Hoefnet

Mieke de Kok verzorgt clinic bij Delflandruiters

Landelijke rijvereniging De Delflandruiters verzorgt op zondag 5 september in samenwerking met de Monsterse pensionstal Polanerduin een clinic van dressuuramazone Mieke de Kok. Deze grand prix-amazone begeleidt tijdens de clinic veertien combinaties van groen tot en met Z-niveau. Ze zal ook zelf laten zien waartoe ze in staat is tijdens een demonstratie met een van haar lichte-tourpaarden.

Mieke de Kok, leerlinge van onder meer Anky van Grunsven, heeft haar kwaliteiten als amazone en instructrice inmiddels dubbel en dwars bewezen. Mieke runt samen met haar man Ton een dressuurstal in Nootdorp en is dagelijks bezig met het geven van lessen en het rijden van paarden. Ze reed inmiddels al vele paarden naar een hoog niveau. Ook haar leerlingen doen op de concoursvelden regelmatig van zich spreken. Een clinic van Mieke de Kok is dan ook een leerzame gebeurtenis.

De Delflandruiters en Stal Polanerduin
De Delflandruiters, een actieve vereniging met zo'n vijftig leden, organiseert regelmatig clinics in samenwerking met Stal Polanerduin. Veel ruiters en amazones beschouwen de clinics als een uitgelezen kans om les te krijgen van verschillende topinstructeurs. Een clinic is een waardevolle aanvulling op de lessen van de eigen instructeur of instructrice.
Stal Polanerduin is een pensionstal in Monster waar zo'n 25 paarden en ruiters een onderdak vinden. De Delflandruiters organiseren op deze pensionstal ook de inmiddels bekende wintercompetitie. Ook komende winter strijden vele leden en niet-leden weer om de felbegeerde ereplaatsen en dekens.

Toeschouwers welkom
Toeschouwers zijn op 5 september van harte welkom bij Stal Polanerduin in Monster (Plaats Langeveld 16A, zijweg Haagweg). Vanuit de foyer is de clinic uitstekend te zien en te volgen. De toegang is gratis. De clinic begint om 9.00 uur en eindigt om 17.30 uur. De demonstratie van Mieke de Kok start om 12.30 uur.