Gemeente Haarlem

Drie Musketiers geven startschot voor opzoomeractie in Meerwijk

De gemeente Haarlem en Pré Woondiensten gaan op woensdag 12 april samen met "de drie musketiers"en andere bewoners van Meerwijk de strijd aan tegen zwerfvuil en kale boomrondes en geveltuinen. Harm van de Spoel, Bert Moors en Ton Klasen, in Meerwijk beter bekend als de drie musketiers, vormen de motor achter deze opzoomeractie. Het trio opent de actie om 13.00 uur met de ingebruikneming van de nieuwe kruidentuin bij het Moedercentrum aan de Pestalozzistraat.

Na de openingshandeling zorgt de afdeling Natuur en Landschap voor zwerfvuilgrijpers en plantjes. Kale geveltuinen en boomrondes worden door bewoners onder handen genomen. Zij zullen Meerwijk een nog groener en kleurrijker aanzien geven. Daarnaast zullen met zwerfvuilgrijpers bewapende buurtkinderen het zwerfvuil opruimen.

Het is niet de eerste keer dat de bewoners van Meerwijk zich inzetten voor het groen in hun wijk. De jury van de Haarlems Dagblad Open Tuindagen was vorig jaar zeer onder de indruk van de groene vingers van de Meerwijkers. Reden om Meerwijk Noord in de categorie mooiste en actiefste wijk te belonen met de wijkprijs. Onderdeel van de prijs waren zes geraniumpiramides en een bloemenbasket die de afdeling Natuur en Landschap vorig jaar augustus in de wijk heeft uitgezet.

10 april 2000

Zoekwoorden: