Persberichten politie Rivierenland

Woensdag, 1 augustus 2001

* Dagoverzicht

Drie personen aangehouden tijdens Huissense dag HUISSEN - De in het kader van de fietsvierdaagse jaarlijks terugkerende Huissense dag werd op dinsdag zeer druk bezocht. De leden van de wandelvereniging `Nooit te Ver' assisteerden op een prima wijze bij de verkeersregeling. De sfeer bleef de hele dag gezellig. Pas in de late avonduren waren er wat incidenten. Een 21-jarige man uit Arnhem deed stoer ten opzichte van wat vrienden en liep over een geparkeerde auto. Na een keer stampen op het dak sprong hij van de auto. Waar hij niet op had gerekend is, dat hij zijn kunsten vertoonde voor de ogen van de politie. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Hij beloofde de schade te vergoeden en werd met een proces-verbaal naar huis gestuurd.

Een 20-jarige Huissenaar werd aangehouden door de aanwezige beveiligingsdienst, omdat hij een andere bezoeker een klap in het gezicht gaf. Het kostte de Huissenaar een nacht cel en na verhoor werd hij heengezonden.

Omstreeks 01.30 uur kreeg de politie de melding dat er een grote vechtpartij zou zijn nabij de Arnhemsche Poort. Toen de politie ter plaatse kwam, bleek de groep vechtenden al uit elkaar te zijn. Een zeer opgewonden 26-jarige Arnhemmer die het nodige aan Bacchus had geofferd, wenste zich niet op vordering van de politie te verwijderen en werd aangehouden. Na een nacht in de cel te hebben doorgebracht werd hij verhoord. Daarna werd hij met een bekeuring op zak weggestuurd.

Man aangehouden wegens mishandeling

LATHUM -Gisteravond 31 juli rond 21.00 uur kwam bij de politie de melding binnen dat er op de Muggenwaard in Lathum sprake was een handgemeen waarbij meerdere personen betrokken waren. De commotie bleek te zijn ontstaan naar aanleiding van twee niet aangelijnde honden. De eigenaar van de honden, een 25-jarige inwoner van Lathum, werd aangehouden op verdenking van mishandeling van een buurtbewoner.

De 25-jarige man liet gisteravond zijn twee niet aangelijnde Rottweilers uit op de Muggenwaard. Hij werd daarbij vergezeld door een kennis van hem, een 19-jarige inwoner van Westervoort. Een van de honden viel een man aan die zijn hond aan het uitlaten was, toen deze zijn hond tegen de loslopende Rottweiler wilde beschermen. Deze man is tot dusver onbekend gebleven. Op dat moment kwam een 56-jarige inwoner van Lathum met zijn auto aangereden. De bestuurder moest op de rem voor de Rottweiler die voor zijn auto liep. Dit was voor de 19-jarige Westervoorder aanleiding het autoportier open te trekken om de 56-jarige bestuurder op zijn gedrag aan te spreken. Door het geopende portier zag de Rottweiler kans in de auto te springen. Gelukkig wist de 56-jarige man de hond onder controle te krijgen, waarna hij zijn auto uit is gegaan en in een aan de Muggenwaard liggende woning is gevlucht. Daar belde hij de politie.

Handgemeen
Tussen enkele buurtbewoners die het een en ander gezien hadden, de 25-jarige eigenaar van de Rottweilers en diens 19-jarige kennis is vervolgens een handgemeen ontstaan. Hierbij is een 43-jarige buurtbewoner gewond geraakt. Hij heeft vermoedelijk een gebroken neus en diverse schaafwonden in het gezicht. De eigenaar van de honden, die ervan verdacht wordt verantwoordelijk te zijn voor de verwondingen van 43-jarige man, is aangehouden en in verzekering gesteld. De politie heeft de zaak verder in onderzoek.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Politie Rivierenland
Postbus 21, 6900 AA Zevenaar