drinkwatersector verwacht: probleemloze millenniumovergang
auteur: vewin
bron: mp2000

samenvatting:
de vereniging van exploitanten van waterleidingbedrijven in nederland (vewin) verwacht een probleemloze levering van drinkwater tijdens de millenniumovergang. in een brief aan de ministers van boxtel en pronk schrijft de vewin dat per september alle waterleidingbedrijven mil- lenniumproof zullen zijn.

de vereniging van exploitanten van waterleidingbedrijven in nederland (vewin) verwacht een probleemloze levering van drinkwater tijdens de millenniumovergang. in een brief aan de ministers van boxtel en pronk schrijft de vewin dat per september alle waterleidingbedrijven millenniumproof zullen zijn. de vewin kan de waterleverantie nooit (dus ook niet in de millenniumnacht) voor 100% garanderen. een breuk in een waterleiding kan bijvoorbeeld altijd voorkomen maar dat heeft niets te maken met het millennium.

de vewin richtte vorig jaar het millennium platform waterleidingbedrijven (mpw) op. binnen dat platform hebben de waterleidingbedrijven samengewerkt aan de bestrijding van millenniumproblemen. uit onderzoek blijkt dat vitale objecten binnen de sector al millenniumproof waren of zijn aangepast. ook zijn maatregelen genomen om de ketenafhankelijkheid te beperken. in noodgevallen kunnen waterleidingbedrijven altijd (want dat is wettelijk voorgeschreven) minimaal tien dagen water blijven leveren tijdens een (niet verwachte!) energieuitval. tijdens de millenniumovergang worden voor alle zekerheid extra medewerkers van de waterleidingbedrijven in dienst gehouden.zo kan op handbediening worden overgegaan als dat tijdelijk noodzakelijk zou zijn.

Deel: ' Drinkwatersector verwacht probleemloze millenniumovergang '