DSM Persbericht

1 april 1999

DSM sluit polypropeencapaciteit in Gelsenkirchen (D)

DSM Polypropylenes zal in april een fabriek voor de productie van polypropeen in Gelsenkirchen (Duitsland) met een capaciteit van 70.000 ton per jaar sluiten.

De sluiting is mogelijk door recente verdere capaciteitsverhogingen van bestaande polypropeenfabrieken in Geleen en Gelsenkirchen.

DSM’s capaciteit voor polypropeen komt na de sluiting op een niveau van circa 800.000 ton per jaar uit. In het tweede kwartaal van 2000 wordt DSM’s capaciteit voor polypropeen verder uitgebreid tot meer dan 1 miljoen ton per jaar door de inbedrijfstelling van een nieuwe fabriek voor polypropeen in Gelsenkirchen met een capaciteit van 250.000 ton per jaar.

De sluiting van de fabriek, de modernisering én capaciteitsverhoging van bestaande fabrieken en de bouw van een nieuwe fabriek passen in de strategie van DSM Polypropylenes om zijn positie als leidende producent in de Europese polypropeenmarkt te versterken.

DSM Polypropylenes

De business group DSM Polypropylenes (tot 01.04.1999 DSM Performance Polymers) van DSM richt zich met name op de productie van polypropeen en polypropeencompounds. De belangrijkste merknamen zijn: Stamylan P, Vestolen P, Keltan TP, Kelburon en Stamyroid. De business group heeft een omzet van ongeveer NLG 1,5 miljard (1998).

Polypropeen wordt toegepast in verpakkingen, textiel en tapijten, de automobielindustrie, buizen en platen, huishoudartikelen, speelgoed en (tuin)meubelen.

Deel: ' DSM sluit polypropeencapaciteit in Gelsenkirchen '