PERSBERICHT / AUTOSPORT

Dubbele overwinning in Rally van Corsica

Sensationele één-twee voor Citroën Xsara

Amsterdam 10 mei 1999. De speciaal voor asfaltrally's geprepareerde Citroën Xsara Kit Car heeft voor de tweede maal toegeslagen. Na de historische overwinning vorige maand in de Rally van Catalonië won Bugalski/Chiaroni met overmacht de zware Rally van Corsica. Het Franse merk pakte ook maar meteen de tweede positie in de einduitslag met het team Puras/Marti. Een unieke prestatie van de enige voorwiel aangedreven auto's, die daarmee de vierwiel aangedreven kanonnen naar de achtergrond verwezen.

Zestien klassementsproeven met een totale lengte van 286 kilometer moesten de deelnemers afleggen. Vanaf proef drie nam Bugalski het heft in handen en scoorde de ene snelste tijd na de andere. Merkgenoot Puras deed niet voor de Fransman onder en legde hem het vuur na aan de schenen. Uiteindelijk bleef de Spanjaard met zijn Citroën Xsara steken op 35 seconden. Totaal zegevierde de Citroën Xsara Kit Car op dertien klassementsproeven en gaven daarmee de zwaardere WK-rallywagens ver het nakijken.

Uitslag Rally van Corsica, zesde rally voor het wereldkampioenschap:

1. Bugalski, Citroën Xsara, 3 uur 44 min. 7 sec.
2. Puras, Citroën Xsara, op 34,7 sec.

3. Sainz, Toyota Corolla, op 1 min. 9,3 sec.

4. McRae, Ford Focus, op 1 min. 18,1 sec.

5. Auriol Toyota Corolla, op 1 min 32,6 sec.

Stand wereldkampioenschap:

1. Makinen 29; 2. Auriol 28; 3. McRae 23; 4. Sainz 21; 5. Bugalski 20.

Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Citroën Nederland B.V., Erik Verhaest of Anouk van Vliet, telefoon: 020-5701303.

Zoekwoorden:

Deel: ' Dubbele overwinning voor Citroën Xsara in Rally van Corsica '