Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

SurfTarieven: meer inzicht en lagere kosten voor internetters

Duidelijkheid en flexibiliteit voor de gebruikers van Het Net

Amersfoort, 25 september 2001 ? Het Net, de grootste Internet Service

Provider (ISP) van Nederland, lanceert vandaag een nieuwe aanbiedingsvorm

voor haar klanten: SurfTarieven. De klanten van Het Net ontvangen hierbij

een korting op de tikken voor internetten, ongeacht het aantal uren dat

iemand internet. Ook kunnen klanten kiezen voor betaling van een vast

bedrag per maand, waarbij nog meer korting wordt geboden dan bij de variant

zonder vaste maandkosten. Bovendien ontvangen klanten de rekening voor de

verkeerskosten voortaan rechtstreeks van Het Net, zodat nu meer inzicht

wordt verkregen in de kosten die internetgebruikers per maand daadwerkelijk

maken. Hiermee speelt Het Net in op de huidige ontwikkelingen in de markt,

waarin voor gratis internet weinig toekomst meer bestaat. Een oplossing met

voordelen voor de consument.

Het Net heeft in de afgelopen maanden uitgebreid onderzoek gedaan onder

haar gebruikers om te komen tot een duidelijke tariefstructuur voor de

tikken.

Met de introductie van de SurfTarieven biedt Het Net haar klanten lagere

tarieven en beter inzicht in de kosten van internetgebruik. Het vaste

kortingspercentage zorgt daarbij voor duidelijkheid en flexibiliteit,

aangezien gebruikers vooraf niet hoeven in te schatten hoeveel uren ze

gebruik denken te maken van internetdiensten.

Standaard Surfen en Regelmatig Surfen

Klanten van Het Net kunnen kiezen uit twee SurfTarieven. Standaard Surfen

biedt 10 procent korting op de tikken voor internetten.

Voor mensen die vaker internetten is er Regelmatig Surfen, waarbij men voor

een bedrag van EURO 3,95 (fl. 8,70) per maand 20 procent korting op de

tikken ontvangt. Aan Regelmatig Surfen kunnen 5 e-mail accounts gekoppeld

worden.

De overstap naar de voordelige SurfTarieven is voor de consument heel

eenvoudig: alle klanten van Het Net ontvangen een e-mailbericht en een

brief van Het Net, waarin hen de mogelijkheid wordt geboden hun keuze

kenbaar te maken.

Inzicht in kosten

Uit recent onderzoek onder internetgebruikers is gebleken dat 35% van de

internetgebruikers de daadwerkelijke kosten van het maandelijkse

internetverkeer nauwelijks kunnen inschatten. Van de mensen die wel inzicht

denken te hebben onderschat het merendeel het aantal gebelde uren. Dit

geldt vooral voor de meer frequente gebruikers. Doordat Het Net vanaf nu

voor het internetgebruik rechtstreeks een rekening zendt aan haar klanten,

krijgen consumenten eindelijk inzicht in de kosten die zij per maand kwijt

zijn aan internetgebruik.

Gezonde bedrijfsvoering

De nieuwe aanbiedingsvorm van Het Net past binnen de huidige ontwikkelingen

in de markt voor ISP's. De afgelopen periode heeft aangetoond dat er voor

zogenaamd gratis internet weinig toekomst bestaat en dat de 'gratis' ISP's

op korte termijn andere bedrijfsmodellen moeten hanteren om er een gezonde

bedrijfsvoering op na te houden. Het antwoord van Het Net daarop is een

bedrijfsmodel dat internetten via Het Net voor consumenten in feite nog

voordeliger maakt. Het is een model waarbij Het Net bij KPN tikken inkoopt

tegen een gereduceerd tarief en deze, met behoud van voldoende marge, aan

de klant doorberekent.

Voor dit nieuwe bedrijfsmodel maakt Het Net gebruik van het inmiddels

bekende 0676- netwerk, dat KPN speciaal heeft ingericht om dataverkeer te

kunnen scheiden van spraakverkeer.

Profiel Het Net

Het Net is met 600.000 actieve gebruikers de grootste internetaanbieder in

Nederland. Het Net valt onder Planet Media Group, waar ook Planet Internet

onderdeel van uitmaakt.

/ / / / / / / / / / / / / /

Deel: ' Duidelijkheid en flexibiliteit voor gebruikers Het Net '




Lees ook