Koninklijke Volker Wessels Stevin

Rotterdam, 19 maart 1999

Duitse investeerder koopt Haaglanden MegaStores, Den Haag

Koninklijke Volker Wessels Stevin nv maakt bekend dat Volker Stevin Ontwikkelingsmaatschappij bv en H.F.S. HYPO-Fondsbeteiligungen für Sachwerte GmbH overeenstemming hebben bereikt over de verkoop van het project Haaglanden MegaStores. H.F.S. HYPO-Fondsbeteiligungen für Sachwerte GmbH is een 100% dochter van de Bayerische Hypo- und Vereinsbank AG.

Haaglanden MegaStores biedt op 82.500 vierkante meter een breed scala aan winkelmogelijkheden. Het accent zal liggen op grootschalige detailhandel en woninginrichting.

Het aanbod in woninginrichting alsmede keukens en sanitair zal in totaal ca. 42.500 vierkante meter beslaan. Toonaangevende bedrijven hebben zich op voorhand reeds vastgelegd in dit unieke project. Enkele namen: Trendhopper, Beter Bed, Leen Bakker, Kwantum, Keller, Horn, Chairity, Prénetal, Sanders Meubelstad, Hoogenboezem, Lucky Leder en anderen.

Tevens zal ca. 25.000 vierkante meter grootschalige detailhandel worden ingevuld door onder meer Halfords, Intertoys, Radio Modern, Xenos, Etos, Blokker, De Block, Giacomelli Sports enz.

Uniek is de aanwezigheid van een enorme KONMAR SuperStore in dit project. Met ruim 5.000 vierkante meter zal deze succesvolle formule bijdragen aan een dagelijks goed gevulde shoppingmall.

Daarnaast is 5.000 vierkante meter bestemd voor horeca en ondersteunende voorzieningen. Met onder meer een McDonald's, een La Place Restaurant en een Green Garden Lunchroom is er een uitgebreid aanbod aanwezig. Ook een kinderopvang, shoppingcentre-management en een bank zijn aanwezig.

Voor detailhandel voor de zakelijke markt is vooralsnog 5.000 vierkante meter gereserveerd.

Haaglanden MegaStores is ontworpen in een sfeer van ruimte, warmte, rustgevendheid, volledig overdekt, goed bereikbaar en met ruime parkeermogelijkheden.

De aankoop van het winkelcentrum Haaglanden MegaStores in Den Haag is de eerste grote investering van H.F.S in Nederland. Het project zal door H.F.S worden ondergebracht in een beleggingsfonds waarin Duitse particulieren kunnen participeren.

In het voorjaar van 2000 zal het winkelcentrum worden geopend.

Deel: ' Duitse investeerder koopt Haaglanden MegaStores '