Rotterdam, 13 januari 1999

Vraag naar millenniumscans neemt toe: duizenden banen voor studenten

Sophia Kinderziekenhuis en Gemeente Rotterdam krijgen gratis millenniumscans

Inzet en Instroom in de Informatietechnologie I&I in Gouda start op 15 januari een nieuwe campagne om extra studenten te werven die als bijbaan millenniumscans gaan uitvoeren bij Nederlandse bedrijven en instellingen. Om
10.00 uur geeft de heer Klingen, Hoofd Marketing en Communicatie van de VSB-Bank het startsein. Vijftig millenniumteams rijden dan in kleurige smartcars naar alle technische hogescholen en universiteiten om daar studenten te werven voor de nieuwe wegenwacht van de automatisering: I&I Systeemwacht. De millenniumtour is de gehele dag live te volgen op Internet via TV3000, die de "real video" uitzending verzorgt. In het kader van de actie geeft I&I Systeemwacht 150 millenniumscanuren weg ter waarde van 25.000 gulden aan het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. De gemeente Rotterdam krijgt 75 uren ter waarde van 12.500 gulden.

Sinds enkele maanden voert I&I millenniumscans uit bij Nederlandse bedrijven en instellingen. Het bedrijf nam in 1998 studenten in dienst, die hun studie tijdelijk stopzetten om een jaar werkervaring op te doen als millenniumprobleemoplosser. Vanwege een grote toename in de vraag naar millenniumscans is I&I naast haar werving via het arbeidsbureau Millennium, nu ook op zoek naar slimme hbo"ers en studenten van universiteiten die naast hun studie parttime aan de slag willen als automatiseerder. Het bedrijf heeft duizenden vacatures in het gehele land beschikbaar.

Systeemwacht: wegenwacht

I&I introduceert op 15 januari een nieuwe bv waar de studenten gaan werken: I&I Systeemwacht. Op die dag proberen millenniumteams studenten te werven van technische-, medische- en automatiseringsopleidingen, die in de weekenden en avonduren aan de slag willen als millenniumscanner. De teams zijn rond 16.00 uur terug in Rotterdam waar zij verslag doen van hun ervaringen tijdens een bijeenkomst in TGI Friday Café aan de Maas. Daar wordt ook een computer uitgereikt aan de winnaar van een speciale fotowedstrijd. Door het gehele land worden studenten namelijk op de foto gezet die een millenniumbug "nadoen". De leukste impressie wint.

I&I Systeemwacht wordt als het ware de wegenwacht voor automatiseringsafdelingen van bedrijven en instellingen. Komend jaar ligt de nadruk van de werkzaamheden op het verrichten van millenniumscans. Het bedrijf houdt zich ook bezig met systeembeheer en levert helpdeskdiensten. Kampt een bedrijf met computerstoringen, dan zijn de automatiseerders van I&I Systeemwacht binnen korte tijd aanwezig. Telefonische hulp is ook mogelijk. Het nieuwe bedrijf is gevestigd in Rotterdam, maar de komende tijd zet I&I ook steunpunten op in Enschede, Amsterdam en Eindhoven, zodat service in alle regio"s op zeer korte termijn te verlenen is.

Profiel

I&I heeft zeer goede ervaringen met de studenten-automatiseerders die zij in dienst heeft. Vandaar dat de nieuwe medewerkers wederom worden gezocht op universiteiten en hogescholen. Naast studenten van technische- en automatiseringsopleidingen zijn ook studenten van medische richtingen hard nodig. Vooral in ziekenhuizen en verpleeghuizen zijn namelijk ernstige problemen met hardware en software te verwachten. De studenten krijgen bij I&I een speciale opleiding voordat zij aan het werk gaan.

Einde bericht

Noot voor de reactie:

Uiteraard kunt u aanwezig zijn bij het overhandigen van de waardecheques. Rond 11.30 uur wordt één van de waardecheques uitgereikt aan een vertegenwoordiger van de Gemeente Rotterdam. Daarna vertrekt de optocht naar het Sophia Kinderziekenhuis (Molenwaterplein 60, Rotterdam), alwaar om 12.30 uur aan prof. dr H.A. Büller, Hoofd Afdeling Kindergeneeskunde, de andere cheque zal worden overhandigd. Voor meer informatie daarover en over de actie kunt u contact opnemen met Wim Wijting van I&I, telefoon: (010) 4777836, binnenkort (010) 2445000 of mobiel: (06) 54392019. Op de website www.student2000.nl is meer informatie te vinden. Vanaf 16.00 bent u welkom in het TGI Friday Café aan de Maas, Boompjes 750 in Rotterdam. De hele dag wordt live weergegeven op Internet, via TV3000.

I&I Inzet en Instroom in de I.T. b.v.

Deel: ' Duizenden bijbanen studenten voor uitvoeren millenniumscans '