MEDIAWAVES

Amsterdam, 20 februari 2003

Duo Oscar Suleyman wint eerste Fur Innovation Award

Vandaag 20 februari 2003, verkreeg het ontwerpersduo Oscar Suleyman de Fur Innovation Award 2003 uit handen van juryvoorzitter Frans Molenaar. De prijs is bestemd voor de ontwerper die bont op de meeste vernieuwende manier integreert in de collectie voor de aankomende winter en werd dit jaar voor het eerst uitgereikt. Frans Molenaar, voorzitter van de jury: Alle collecties waren van een bijzonder hoog niveau. De collectie Oscar Suleyman sprong er uit door het minimalistische gebruik van bont met maximaal effect.

Winnaar Oscar Raaymakers: We hebben reeds verschillende keren met bont gewerkt. Met deze collectie hebben we een nieuwe stap gezet in het goed gebruik maken van de bijzondere eigenschappen van dit materiaal.

De Fur Innovation Award is een initiatief van het Nederlands Bont Instituut. Voorzitter Henk Morsink: De integratie van bont en mode is inmiddels voltooid. Inmiddels verwerkt een indrukwekkende lijst designers, internationaal en nationaal, bont in zijn creaties. Vanzelfsprekend behoeft deze ontwikkeling telkens nieuwe impulsen. De introductie van deze nieuwe mode prijs was daarom een logisch stap. Het is onze kerntaak de modewereld te informeren en inspireren over alle facetten van het gebruik van bont.

Deel: ' Duo Oscar Suleyman wint eerste Fur Innovation Award '