Alcatel

DUTCHTONE EN ALCATEL KLAAR VOOR NUMMERPORTABILITEIT

Rijswijk, 22 januari 1999 - De nieuwe telecommunicatie operator Dutchtone en haar partner Alcatel hebben nummerportabiliteit succesvol geïmplementeerd op het nieuwe mobiele GSM 1800 net van Dutchtone. Hiermee voldoet Dutchtone aan de in de nieuwe Telecomwet gestelde deadline (1 januari 1999).

Nummerportabiliteit is een nieuwe dienst die het voor abonnees mogelijk maakt om van operator of service provider te wisselen zonder dat een nieuw telefoonnummer nodig is. Volgens Didier Charvet, technisch directeur van Dutchtone is nummerportabiliteit een onderdeel van Dutchtone's commitment. Met de snelle invoering van deze geavanceerde dienst, zet Dutchtone de eerste stap naar duidelijke, eenvoudige en betaalbare mobiele telefonie in Nederland. Op 26 januari neemt Dutchtone het netwerk in gebruik.

Dutchtone is het nieuwe telecommunicatiebedrijf waarin France Telecom (80%), ABN AMRO (10%) en de Rabobank (10%) deelnemen. Dutchtone betreedt de Nederlandse markt als een mobiele operator. Eind 1999 zal het nieuwe GSM 1800 netwerk het hele land dekken. Medio 1999 zal Dutchtone geïntegreerde vast/mobiel diensten aanbieden. Op dit ogenblik werken er bij Dutchtone ruim 600 mensen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.

Alcatel, wereldleider in telecommunicatie- systemen en -apparatuur en gerelateerde kabels en componenten opereert in meer dan 130 landen. Alcatel levert complete oplossingen en diensten aan service providers, operators, ondernemingen en consumenten variërend van netwerk backbones tot gebruikers terminals.

_ _ _ _ _

Deel: ' Dutchtone en Alcatel klaar voor nummerportabiliteit '