Dutchtone opent call centre in Arnhem

Den Haag, 3 mei 1999 - Dit najaar opent Dutchtone in het Dollard-gebouw aan de Groningersingel 51 in Arnhem-Zuid een call centre voor haar dienstverlening aan de consumenten- en de zakelijke markt. Door de verdergaande uitbreiding van de activiteiten van Dutchtone groeit het huidige call centre bij de hoofdvestiging in Den Haag uit zijn jas. Het nieuwe call centre levert de Arnhemse regio naar verwachting zon 600 arbeidsplaatsen op tegen het einde van 1999.

Jirtme Rimy, Chairman en Chief Executive Officer van Dutchtone: Het is voor Dutchtone van groot belang dat we bereikbaar blijven voor onze klanten en de kwaliteit van onze service verder verbeteren. Met het nieuwe call centre in Arnhem kunnen we dat ook waarmaken. Daar komt bij dat de regio rond Arnhem over een interessant arbeidspotentieel beschikt, waar we graag gebruik van willen maken.

J, van Hensbergen, wethouder economische zaken van de gemeente Arnhem: Het nieuwe call centre van Dutchtone betekent een geweldige economische impuls. Niet alleen voor Arnhem zelf, maar voor de hele regio. Daar ben ik blij mee. Het versterkt de dienstenstructuur die Arnhem zo kenmerkt. Ook de uitstekende samenwerking met de Gelderse Ontwikkelingsmaatschappij en de Provincie Gelderland heeft me zeer verheugd.

Het Arnhemse call centre wordt het hoofd-call centre van Dutchtone - naast het huidige call centre in het Haagse Berlage-gebouw. Het telecombedrijf verwacht dat het nieuwe call centre in september operationeel zal zijn. In de tussentijd zet Dutchtone een actieve wervingscampagne op om voor de nieuwe vestiging personeel te werven. Dutchtone wil 600 tele-adviseurs aantrekken om gezamenlijk dit call centre op te bouwen naar de maatstaven van de eenentwintigste eeuw.

Als onderdeel van deze wervingscampagne heeft Dutchtone een speciaal telefoonnummer ingesteld waar geonteresseerden in de functie van tele-adviseur uit de regio Arnhem kunnen reageren via het gratis telefoonnummer: 0800-0236060.

Peter Schuilenga, directeur customer service, ambieert een nieuw type call centre: We willen onze tele-adviseurs in Arnhem een ultramoderne, maar vooral een plezierige werkomgeving bieden. Zo wordt niet alleen de meest geavanceerde apparatuur ingezet, maar zal er ook veel aandacht uitgaan naar het opzetten van faciliteiten die verschillende aspecten van werk en privi zullen verenigen. Daarom zijn we bezig met kinderopvang, flexibele werkovereenkomsten en winkelen in het gebouw zelf. We vinden het namelijk zeer belangrijk dat alle medewerkers zich bij ons thuis voelen. Met behulp van een binnenhuisarchitect zal dan ook een bijzonder persoonlijke sfeer worden gecrekerd. Ook dat hoort bij het investeren in mensen.

Het bedrijf verwacht dan ook dat het Arnhemse call centre zeer snel zal groeien, met name omdat de dekking aan het eind van dit jaar landelijk zal zijn. Nog voor de zomer kan er met mobiele telefoons van Dutchtone worden gebeld in Arnhem.

Over Dutchtone
Dutchtone, de nieuwe Nederlandse telecom-operator, heeft op 26 januari 1999 de markt betreden met mobiele-telecommunicatiediensten op basis van de GSM 1800-technologie. Op dit ogenblik heeft Dutchtone zon 800 medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor staat in Den Haag. Tegen het einde van 1999 zal het mobiele netwerk van Dutchtone landelijke dekking hebben en reeds in de loop van het jaar zal Dutchtone ook gecombineerde vaste en mobiele diensten aanbieden.

Deel: ' Dutchtone opent call centre in Arnhem '