Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
13 maart 2012
Duurzame vis in de spotlights bij Albert Heijn

Deze week kunnen visliefhebbers bij Albert Heijn tijdens de promotie van AH puur&eerlijk duurzame vis nog gemakkelijker voor gecertificeerd duurzame visproducten met MSC-keurmerk kiezen. Door vis met MSC-keurmerk in de schijnwerpers te zetten, wil de supermarktketen consumenten de weg naar duurzame vis in het schap wijzen. Door vis te kopen met het MSC-keurmerk steunen viskopers op eenvoudige wijze duurzame visserij en dragen zo hun steentje bij aan het behoud van het leven in zee. Ook kunnen consumenten zelf een keer in de huid van een duurzame visser kruipen en tijdens "Het duurzame visspel" op zaterdag 17 maart bij de Albert Heijn XL in Muiden kans maken op leuke prijzen. De Marine Stewardship Council (1), het wereldwijd erkende keurmerk voor duurzaam gevangen vis, organiseert dit jaar al voor de derde keer samen met Albert Heijn een gezamenlijke promotie van duurzame vis op de winkelvloer. De campagne loopt van 12 tot en met 18 maart in de Albert Heijn winkels. Meer dan 800 winkels doen mee met een breed assortiment MSC gecertificeerde producten. Duurzame vis bij Albert Heijn
Albert Heijn begon in 2009 met de verkoop van MSC gecertificeerde producten. Het assortiment is sindsdien uitgebreid naar 28 producten met MSC-keurmerk onder de categorie AH puur&eerlijk duurzame vis (2) in de koel- en vriesschappen. Albert Heijn heeft het grootste volume MSC gecertificeerde private label producten in Nederland. "Bij Albert Heijn spannen we ons in voor duurzame visserij. We zien dat het kopen van duurzame vis voor onze klanten steeds belangrijker wordt", vertelt Sanne Zwinkels, Brand Manager AH puur&eerlijk. "Ons AH puur&eerlijk duurzame vis assortiment biedt daarom steeds meer keuze in vis met MSC-keurmerk. En om deze producten nog eens extra aantrekkelijk te maken, geven we volgende week 25% korting op een deel van ons AH puur&eerlijk duurzame vis assortiment. Ook kunnen onze klanten op www.ah.nl/vis hun favoriete duurzame vis recept achterlaten - daarmee maken ze kans op een heerlijk diner voor twee in een MSC gecertificeerd restaurant. H et winnende recept plaatsen we op onze website."
Gezonde toekomst van oceanen
Uit onafhankelijk uitgevoerd consumentenonderzoek blijkt dat het bewustzijn van consumenten voor het belang van een gezonde toekomst van de oceanen blijft groeien, net als de naamsbekendheid van het MSC-keurmerk. "Promoties op de winkelvloer spelen voor veranderingen in het koopgedrag van consumenten een belangrijke rol, vooral wat betreft hen bewust te maken van het belang van duurzame visconsumptie", aldus Nathalie Steins, MSC Manager Benelux. "Hoe meer mensen bewust voor vis met MSC-keurmerk kiezen, hoe meer vissers worden gestimuleerd om duurzaam te werk te gaan en hoe beter visbestanden wereldwijd kunnen worden beschermd." Kijk op de online Boodschappenplanner Duurzame Vis voor een overzicht van de visproducten met MSC-keurmerk die onder het merk AH puur&eerlijk bij Albert Heijn verkrijgbaar zijn.

EINDE

Meer informatie:
MSC: Sandra Mies, sandra.mies@msc.org or +31 (0)6 81222647 Albert Heijn : contacteer afdeling Mediarelaties, telefoonnummer: 075-659 5050 of e-mail: pers@ah.nl

Deel: ' Duurzame vis in de spotlights bij Albert Heijn '






Lees ook