Dynamische netwerkbeveiliging met AXENT NetProwler™ 3.0

Informatiebeveiliging van AXENT™ Technologies zeer geschikt voor e-Business

Houten/ Aartselaar, 9 juni ’99- AXENT Technologies, internationaal toonaangevend in informatiebeveiligingsoplossingen, Intrusion Detection Systems (IDS), introduceert NetProwler 3.0. Deze beveiligingsoplossing is het eerste dynamische Intrusion Detection Systeem voor beveiliging tegen indringers op het netwerk. NetProwler 3.0 beschermt het bedrijfsnetwerk niet alleen tegen aanvallen van buitenaf, maar biedt ook direct bescherming van bedrijfsspecifieke systemen die intern worden benaderd.

Door groeiend gebruik van extranet- en Internettoepassingen wordt bedrijfsinformatie steeds kwetsbaarder. Netwerkbeheerders hebben in de praktijk te maken met voortdurend veranderende open netwerken, terwijl ontwikkelingen als e-commerce en virtuele organisaties steeds striktere eisen stellen aan beveiliging. NetProwler 3.0 zorgt voor de onmiddellijke beveiliging tegen indringers op het netwerk, zowel in- als extern. Door de gebruiksvriendelijke interface kunnen netwerkbeheerders eenvoudig en snel aangepaste beveiligingsvoorschriften opstellen en zelf patronen in het netwerkverkeer omschrijven, aanpassen en uitbreiden.

Beheer van NetProwler

Nieuw in NetProwler 3.0 is de profiling manager. Deze toepassing scant automatisch het netwerk en past de meest geschikte beveiliging toe. Dit vereenvoudigt en versnelt de installatie voor beheerders. Bovendien past het systeem zich aan op veranderingen op het netwerk.

Daarnaast kunnen bedrijven, door de unieke en actieve updating van NetProwler 3.0, veilig een nieuwe versie in gebruik nemen zonder dat het de beveiliging van het systeem onderbreekt. Met NetProwler 3.0 kunnen beheerders zelf beveiligingsvoorschriften ontwikkelen en in gebruik nemen, terwijl het IDS-systeem online blijft. De actualiteit van het systeem is daardoor niet langer afhankelijk van de meest recente update van de leverancier, maar kan continu worden aangepast. Door deze mogelijkheden is NetProwler 3.0 een krachtige beveiligingstool en daarmee een geschikte oplossing voor de beveiliging van e-businesstoepassingen.

Integratie van NetProwler

NetProwler 3.0 kan worden geïntegreerd in AXENT Intruder Alert, een multi-platform, host-gebaseerd Intrusion Detection System. Intruder Alert voorziet in een centrale beheersconsole waarmee gebruikers zowel netwerken als systemen door het hele bedrijf in de gaten kunnen houden. Zowel inbreuken op het netwerk als op specifieke systemen kunnen centraal worden geobserveerd. Beheerders kunnen daardoor reageren vanuit een enkele console.

NetProwler is geschikt voor vele toepassingen en systemen. Hiertoe behoren onder andere: webservers, database servers, de meest gebruikte applicatieservers, firewalls, routers, besturingssystemen zoals Solaris en Microsoft Windows NT en standaard serverdiensten als e-mail, DNS, web- en FTP-servers.

NetProwler draait op een Windows NT-systeem, ondersteunt Ethernet- en Fast Ethernetnetwerken en bevat een licentie voor de host-gebaseerde Intruder Alert manager en agent voor het NetProwler-platform.

Beschikbaarheid van NetProwler

NetProwler 3.0 is beschikbaar via distributiekanalen van AXENT, de resellers- en het partnersnetwerk. De adviesprijs voor NetProwler is EUR. 7.995,- excl. BTW. Via de website van AXENT is het mogelijk om een testversie van dertig dagen te downloaden.

AXENT Technologies Inc ., met hoofdkantoor in Rockville, Maryland (U.S.), richt zich met haar Security Strategy op het beschermen van bedrijfsinformatie. De producten van AXENT zijn geschikt voor de beveiliging van de infrastructuur, Internet- en extranettoepassingen en bieden tevens oplossingen voor Security Administration. Het assortiment van AXENT biedt security assessment, intrusion detection, remote access security, single sign-on, Virtual Private Networks, Web-security en firewalls voor UNIX-, Windows-, NetWare- en midrange besturingssystemen in hetrogene computing-omgevingen.

AXENT Benelux is gevestigd in Aartselaar (België) en Houten (Nederland).

Deel: ' Dynamische netwerkbeveiliging met AXENT NetProwler '