Katholieke Universiteit Brabant

E. Du Perronprijs 1998 voor Stiefland (Querido) van Karlijn Stoffels

De Letterenfaculteit van de Katholieke Universiteit Brabant en de Gemeente Tilburg kennen de E. Du Perronprijs 1998 toe aan de jeugdboekenauteur Karlijn Stoffels.

De E. Du Perronprijs werd in 1986 ingesteld door de Faculteit der Letteren van de Katholieke Universiteit Brabant en is sindsdien zeven maal toegekend aan personen of instellingen die zich middels een actieve bijdrage aan de cultuur verdienstelijk hebben gemaakt voor een goede onderlinge verstandhouding in de multiculturele samenleving.

Sinds 1989, toen de prijs voor de derde maal werd uitgereikt, wordt het initiatief gesteund door de gemeente Tilburg.

Op woensdag 20 januari a.s. zal de prijs voor de negende maal worden uitgereikt. De jury bestaande uit drs. H. Binderhagel, prof. dr. G. Extra (voorzitter) en drs. P. Mooren heeft dit keer unaniem de keuze laten vallen op Karlijn Stoffels en haar adolescentenroman Stiefland. De wethouder van onderwijs, cultuur en financiën, drs. W. van Herwijnen, zal de prijs aan de bekroonde uitreiken tijdens het symposium De morele verbeelding. Waarden en normen in de jeugdcultuur in de Aula van de Katholieke Universiteit Brabant. De uitreiking van de E. Du Perronprijs vindt plaats om 15.50 uur.

De E. Du Perronprijs komt Karlijn Stoffels toe voor de wijze waarop zij ons in Stiefland confronteert met het niemandsland van illegalen als een open zenuw van de Nederlandse samenleving.

18-01-1998 KUB

Deel: ' E. Du Perronprijs 1998 voor Karlijn Stoffels '