E*Trade UK verwerkt druk on-line beleggersverkeer met technologie van Radware

Mei 1999 - E*Trade UK, de on-line beleggersservice die dit jaar in Groot-Brittannië van start zal gaan, maakt bekend dat het een samenwerkingsverband is aangegaan met Radware, de toonaangevende aanbieder van Internet load-balancing oplossingen. Radware's technologie stelt de nieuwe back-office Webservers van E*Trade in staat om de verwachte grote hoeveelheden gebruikers die van deze nieuwe service gebruik willen maken, effectiever en efficiënter te kunnen verwerken.

Deze jongste samenwerking markeert een volgende belangrijke stap voor E*Trade UK met betrekking tot de bouw van een kwalitatief zeer hoogwaardige technologische infrastructuur voor elektronische handel voor haar on-line beleggersservice. Hierdoor kan E*Trade UK, wanneer het van start gaat in de eerste helft van 1999, garanderen dat het de hoogst mogelijke niveaus van klantenservice kan bieden op de gebieden snelheid, foutbestendigheid en betrouwbaarheid.

E*Trade UK zal Radware's Web Server Director (WSD-Pro) software gaan gebruiken om de prestaties van de servers te bewaken en het binnenkomende Internetverkeer voortdurend naar de minst drukke server te leiden. Hierdoor kan E*Trade UK zelfs op de drukste momenten een consistent hoog serviceniveau leveren.

Julian Costley, Chief Executive Officer van E*Trade UK, zegt hierover: "Onze klanten verwachten van ons een uiterst betrouwbare service wanneer zij eenmaal zijn ingelogd. Met zoveel zelfstandig opererende investeerders die op het Web vertrouwen om kritische beslissingen te nemen, zijn perioden van verminderde of wegvallende service niet langer acceptabel - zeker niet nu er effectieve oplossingen beschikbaar zijn. Radware geeft de Webservers van E*Trade UK de bedrijfskritische snelheid die essentieel is voor on-line investeringen."

Radware's WSD-productlijn is ontworpen om de congestie te verminderen die het gevolg is van het voortdurend toenemende Webverkeer. Sharon Trachtman, vice-president marketing van Radware, legt uit dat "WSD de verkeersbelasting over meerdere servers verdeelt, zodat een betrouwbaar en economisch alternatief voor een enkele grotere server wordt geboden. Deze aanpak zorgt er ook voor dat de investeringen van onze klanten zowel beschermd als uitgebreid kunnen worden."

Technische details Radware's Web Server Director functioneert als een front-end voor het beheren van uitgebreide server-farms, die gebruikt worden door grote E-Commerce organisaties, die zeer foutbestendige on-line services aan hun klanten leveren. WSD biedt een enkel toegangsadres per server-farm, alsmede load-balancing en fouttolerante toegang tot de server.

WSD-Pro beschikt verder over de volgende mogelijkheden:

· Local Triangulation, Radware's innovatieve asymmetrische technologie voor load-balancing; hiermee kunnen de servers in een farm de WSD-Pro passeren wanneer verkeer naar de client wordt teruggestuurd. Omdat de WSD-Pro alleen het binnenkomende verkeer verwerkt, kan er een veel grotere throughput gerealiseerd worden.

· Parallelle werking van redundante apparatuur; dit biedt geavanceerde redundante functionaliteit en maakt reserveapparatuur voor redundantie overbodig. De WSD is de eerste load-balancer die redundantie met twee volledig functionele eenheden biedt, waardoor de noodzaak van een traditionele 'hot standby' wordt geëlimineerd. In toevoeging hierop biedt de WSD een grotere flexibiliteit door haar redundantiemogelijkheden per server-farm. Hierdoor zijn twee WSD-systemen in staat om tegelijkertijd te functioneren, terwijl toch redundantie naar elkaar wordt geboden.

· Super Farm Support maakt het mogelijk dat verschillende services, zoals HTTP en FTP, op verschillende servers draaien. De WSD kan het verkeer naar deze farms omleiden, door gebruik te maken van een enkel virtueel IP-adres, overeenkomstig het type applicatie. Door deze grote mate van flexibiliteit hebben gebruikers het voordeel van een enkel toegangspunt tot alle geboden services.

Over RADWARE RADWARE maakt onderdeel uit van de RAD Group, een familie van dertien onafhankelijke bedrijven die met uiteenlopende technologieën actief zijn op diverse markten in de netwerk- en communicatieindustrie. De RAD Group kent een omzet van 320 miljoen dollar. RADWARE is opgericht in 1997 en richt zich op de markt voor load-balancing technologie, in navolging van het succes op dit terrein van haar moederbedrijf, RND Networks.

RADWARE is een pionier op het gebied van IP load-balancing, wat in 1997 tot uiting kwam met de introductie van de Web Server Director (WSD). RADWARE is het enige bedrijf dat een complete oplossing voor IP load-balancing biedt voor alle lokale of globale toepassingen. Producten van RADWARE zijn geïnstalleerd bij vele Fortune 500 bedrijven en worden wereldwijd toegepast door grote Internet Service Providers.

De producten worden eveneens enthousiast ontvangen door professionals op het gebied van datanetworking en internetworking en zijn al vele malen bekroond, onder meer door PC Magazine (de prestigieuze Editor's Choice Award), Network Magazine (product van het jaar), ZD Internet Lab (NetBest Award) en Network Computing (Editor's Choice Award). Meer informatie over RADWARE is te vinden op het Internet, adres www.radware.com.

Over E*Trade UK E*Trade UK is een joint venture van Electronic Share Information (ESI), de toonaangevende Britse aanbieder van elektronische financiële services, en de E*Trade Group, een van de grootste Amerikaanse on-line investeringsservices. De E*Trade Group heeft meer dan 900.000 actieve klanten, noteert 27 opeenvolgende kwartalen omzetgroei en 21,1 miljard dollar door klanten belegd vermogen.

In de eerste helft van 1999 introduceert E*Trade UK in Groot-Brittannië innovatieve investeringsmogelijkheden in Internetaandelen, alsmede een informatieservice over aandelen, toegespitst op privé-investeerders. De nieuwe service bouwt voort op het succes en de kracht van zowel E*Trade in de VS als ESI in Groot-Brittannië en is een voorbeeld van het streven van beide organisaties om een veilige, betrouwbare en gemakkelijke on-line omgeving voor Britse privé-investeerders te leveren, waarmee zij hun beleggingen actief kunnen beheren.

E*Trade UK heeft haar hoofdkantoor in Cambridge en wordt geleid door Julian Costley, die vanaf maart 1997 Chief Executive Officer is. Electronic Share Information Ltd is erkend door The Securities and Futures Authority. Meer informatie over de E*Trade Group is te vinden op het Webadres www.etrade.com. ESI is eveneens via het Web te bezoeken op adres www.esi.co.uk.

***

Deze informatie kan u worden toegezonden via E-mail ; foto's/dia's zijn op verzoek te verkrijgen bij Communications for Genial Products (CGP). Alle afbeeldingen die gerelateerd zijn aan onze persberichten kunt u ook vinden op onze homepage op adres www.cgp.be.

***

Deel: ' E*Trade UK verwerkt on-line beleggersverkeer met Radware '