Eastman Software beëindigt OEM-distributieovereenkomst met Unisys

Nieuwegein, 1 februari 1999 - Eastman Software heeft haar OEM-distributieovereenkomst met Unisys beëindigd. Deze overeenkomst dateert van 1990 en gaf Unisys het recht om Eastman Software's imaging en workflow-producten onder haar eigen merknaam te verkopen. "Eastman Software is ervan overtuigd door het beëindigen van de overeenkomst, een positieve impuls te geven aan de producten, klanten, partners, en strategieën op work managementgebied", aldus Michael Loria, Vice President Marketing van Eastman Software. Eastman Software distribueert haar producten door middel van een wereldwijd partnernetwerk dat voorziet in waarde toevoegende diensten zoals het ontwerpen, installeren van producten, het op maat aanbieden van oplossingen, alsook training en ondersteuning. Eastman Software voorziet daarnaast in een wereldwijde infrastructuur voor productondersteuning in speciale centra in de Verenigde Staten, Europa en Australië.

"We ondervinden dat klanten en partners in de high-end business softwaremarkt de voorkeur geven aan directe ondersteuning van de software-ontwikkelaar en op dat punt is Eastman uitstekend toegerust", aldus Loria.

Door de beëindiging van de overeenkomst is het voor Unisys niet langer mogelijk gebruik te maken van verdere productverbeteringen van de Eastman Software imaging- en workflowproducten voor Windows NT. Eastman Software zal de producten conform de eigen visie verder ontwikkelen, zonder de verplichting deze productverbeteringen aan Unisys aan te bieden. Dit betekent voor de Authorised Eastman Software Partners een duidelijk gedifferentieerd productportfolio, waarmee conflicten die hierover met Unisys in het verleden bestonden, uit de wereld zijn.

Eastman Software handhaaft haar positie als erkend marktleider op de imaging en workflowmarkt en zal deze verder uitbouwen door continue significante productverbeteringen op het gebied van prestaties, mogelijkheden en integratie.

Eastman Software is de oorspronkelijke ontwikkelaar van de imaging- en workflowproductlijn voor NT en zal deze productlijn in de toekomst verder blijven ontwikkelen en verbeteren, ook in de richting van een verdergaande integratie met het Microsoft Windows NT- en Exchange-platform. Deze ontwikkeling wordt in belangrijke mate ondersteund door de bijzondere relatie die bestaat tussen Eastman Software en Microsoft. Eastman Software en Microsoft werken nauw samen aan een naadloze integratie van de Enterprise Workmanagement Software met het Microsoft BackOffice-platform. In 1998 heeft Eastman Software reeds verschillende producten op de markt gebracht waarmee de gebruikers van Eastman Software producten deze applicaties ook kunnen gebruiken in een Microsoft Exchange netwerk of via het web. In 1998 ontving Eastman Software verschillende prijzen voor haar producten, klanten en partner oplossingen waaronder The BackOffice Magazine Frontline Award en de Giga Information Group Gold Award voor Azië.

Over Eastman Software
Eastman Software, een dochteronderneming van Eastman Kodak Company, is een erkend marktleider op het gebied van imaging, workflow, COLD en document managementtoepassingen. Imaging for Windows, de defacto 32-bit desktop imaging applicatie, werd ontwikkeld door Eastman Software en maakt standaard onderdeel uit van de Microsoft Windows 95, 98 en Windows NT-besturingssystemen. Meer informatie is te vinden op de website van Eastman Software: www.eastmansoftware.com.

Deel: ' Eastman Software beeindigt overeenkomst met Unisys '