Gemeente Weert

8 september 1999
EASY SPORT CARD VOOR JONGEREN NOG AANTREKKELIJKER

De Easy Sport Card, die vorig jaar door de gemeente Weert in het leven werd geroepen om het sporten door jongeren te stimuleren, wordt nog aantrekkelijker voor de doelgroep.
Zo krijgen alle 13-jarige inwoners van Weert en Stramproy op hun 14e verjaardag een verjaardagskaart thuisgestuurd. Met deze kaart kunnen ze korting krijgen op de aanschaf van een Easy Sport Card. Verschillende Weerter winkels en bedrijven hebben belangstelling getoond om jongeren met een Easy Sport Card korting te geven op producten bij vertoon van de kaart.
Een Easy Sport Card-promotieteam gaat de sportcard promoten in Weert. Ook zal dit team de kwaliteit van het aanbod van sporten proberen te verbeteren. Dat doet zij door alle verenigingen en sportinstituten te bezoeken en er de verschillende sporten uit te proberen. Ook bestaat er sinds kort de Easy Sport Card-cadeaubon. Ouders, familie, vrienden en andere belangstellenden kunnen een Easy Sport Card-cadeaubon kopen bij de gemeente. De jongeren kunnen met de cadeaubon dan een gratis Easy Sport Card ophalen bij de gemeente. Tot 1 oktober a.s. betaalt een jongere maar 20,- voor een Easy Sport Card, terwijl deze daarna 25,- kost.

De Easy Sport Card is een sportkaart voor jongeren van 14 t/m 18 jaar. Daarmee kunnen ze gratis of tegen een kleine bijdrage sporten bij verschillende sportverenigingen en sportinstituten. De Easy Sport Card is een initiatief van de afdeling Sport, Recreatie en Toerisme van de gemeente Weert.
Vorig schooljaar werden er 173 kaarten verkocht, waaronder 35 aan allochtonen. Door de Easy Sport Card zijn 20 jongeren aan het sporten gegaan, die voordat ze de Easy Sport Card kochten nog niet aan sport deden. Ook dit schooljaar kunnen de jongeren kiezen uit sporten als fitness, voetbal, badminton, squash, aerobic, steps, karate, zwemmen en nog veel meer.
In het vernieuwde infoboekje staan alle sporten uitvoerig beschreven.

Inschrijven
De inschrijfformulieren voor een Easy Sport Card zijn verspreid op alle scholen en zijn tevens af te halen in het Infocentrum in de hal van het stadhuis. De Easy Sport Card wordt na inschrijving thuisgestuurd. Voor verder informatie over de Easy Sport Card kan men terecht bij Lisenka van Oorschot of Lisette Sickmann van de afdeling Sport, Recreatie en Toerisme, tel. 575277.

Deel: ' Easy Sport Card Weert voor jongeren nog aantrekkelijker '