De 2de jaarlijkse Wereldwijde EcoEasy Challenge van Staples breidt uit naar universiteitsstudenten overal ter wereld

Zoektocht naar meest innovatieve “groene” kantoorartikel begint op 19 oktober

FRAMINGHAM, Mass.--(BUSINESS WIRE)-- 20101019 --

Staples, Inc. (Nasdaq: SPLS), ‘s werelds grootste producent van kantoorartikelen, en het Golisano Institute for Sustainability van het Rochester Institute of Technology (RIT), lanceerden vandaag de 2de jaarlijkse Wereldwijde EcoEasy Challenge om op zoek te gaan naar ‘s werelds meest ingenieuze ontwerpen van milieuvriendelijke kantoorartikelen. De Challenge 2011 staat open voor alle teams van niet-gegradueerde en gegradueerde studenten die ingeschreven zijn in universiteiten in 16 geselecteerde landen.

Staples en RIT hebben het de studenten gemakkelijk gemaakt om hun ideeën in te dienen en de volgende grote uitvinder te worden van een EcoEasy-kantoorartikel. Geïnteresseerde studenten moeten gewoon een beschrijving van 1.000 woorden indienen van hun unieke idee voor een nieuw, milieuvriendelijker ontwerp van een kantoorartikel. De ontwerpen mogen gebruikmaken van milieuvriendelijke materialen of een nieuw product voorstellen dat de duurzaamheid bevordert. Staples zal maximaal acht teams van finalisten uitnodigen naar Washington, D.C. in april 2011 om hun productidee voor te stellen aan een jury. De juryleden zullen het winnende team een prijs uitreiken van 25.000 USD, het tweede en derde team krijgen elk 5.000 USD.

“We waren diep onder de indruk van het creativiteitsniveau en het talent bij de wedstrijd van 2010. Bij de beste inzendingen zaten onder meer een kantoorstoel die het energieverbruik van het kantoor controleert en een 100 procent recycleerbaar schrijfinstrument,” zei Mark Buckley, vicevoorzitter milieuzaken van Staples.

Dit jaar zal het publiek voor het eerst mee kunnen stemmen en aldus bepalen welke inzending wint. Iedereen kan de site één keer per dag bezoeken van 8 maart 2011 tot 22 maart 2011, om zijn stem uit te brengen op het beste kantoorartikel op https://ecoeasychallenge.com.

De wedstrijd staat open voor teams van maximaal vier niet-gegradueerde of gegradueerde studenten van minstens 18 jaar, die ingeschreven zijn in universiteiten in Argentinië, Australië, Brazilië, Canada (met uitzondering van Quebec), China, Duitsland, Ierland, India, Italië, Japan, Nederland, Oostenrijk, Singapore, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zuid-Korea. Geïnteresseerde studenten kunnen zich inschrijven voor de wedstrijd op https://ecoeasychallenge.com. Alle teams moeten hun definitieve ontwerpen ten laatste op 23 december 2010 indienen.

Voor meer informatie over deelname aan de Wereldwijde EcoEasy Challenge van Staples, bezoek https://ecoeasychallenge.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Staples, Inc.