EDI certificaat voor BIONAL PHARMA BV

Datum: 27-10-99

Gorredijk.
Op 15 oktober jl. vond de uitreiking plaats van het EDI certificaat aan Bional Pharma BV door het EDI Service Center Levensmiddelenbranche van EAN Nederland. Electronic Data Interchange(EDI) betekent een geautomatiseerde manier van berichtenuitwisseling zoals orders, pakbonnen en facturen. Kort samengevat maakt EDI papierloos berichtenverkeer tussen handelspartners mogelijk.

Binnen de levensmiddelenbranche is onder leiding van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel(CBL) en de Stichting Merkartikel(SMA) een EDI-convenant getekend. Dit convenant houdt in dat voor het einde van het jaar alle leveranciers en afnemers EDI-berichten kunnen verwerken. Begeleiding en certificering gedurende 6 maanden wordt verzorgd door het EDI Service Center Levensmiddelenbranche.

Binnen Bional is 6 maanden geleden een EDI projectteam opgezet onder leiding van Drs. R.M. Janssen van Bional Holding. De samenwerking tussen de softwarehuizen Verito Automatisering BV, Rozis BV, EDI Service Center en de eigen automatiseringsafdeling verliep nagenoeg vlekkeloos. De goede samenwerking zorgde ervoor dat de doelstelling, een EDI certificering op 14 oktober 1999 gehaald werd. Als gecertificeerde EDI handelspartner kan Bional Pharma haar rol als kwaliteitsleverancier van natuurlijke middelen efficiënter en sneller vervullen.

Bional Pharma BV
8400 AA GORREDIJK