COMPUTER ASSOCIATES EN EDS BIEDEN GRATIS MILLENNIUM-HULPMIDDEL AAN

AIM-IT Y2K EDITION COMBINEERT 'S-WERELDS GROOTSTE MILLENNIUM-DATABASE MET GEAVANCEERD 'INVENTORY TOOL' VOOR CONTROLE OP LAATSTE Y2K-PROBLEMEN

Nieuwegein, Islandia, NY, 10 augustus 1999 - Computer Associates International, Inc. (CA) en EDS hebben een zogeheten 'desktop inventory tool' ontwikkeld dat bedoeld is om bedrijven te helpen eventuele laatste, nog resterende millenniumproblemen op het spoor te komen. AimIT Y2K Edition combineert de Vendor 2000 database van EDS (www.eds.com/vendor2000), de grootste database ter wereld met millenniuminformatie, met CA's inventory-software voor het in kaart brengen van PC-omgevingen. Hierdoor is een veelomvattend en eenvoudig te gebruiken hulpmiddel ontstaan dat voorkomt dat nog niet ontdekte Y2K-problemen tot verstoring van bedrijfskritische toepassingen kunnen leiden.

AimIT Y2K Edition wordt gratis verspreid onder geselecteerde klanten. Gratis CD's kunnen tevens worden besteld via de website van CA. AimIT Y2K is volledig functioneel tot 30 januari 2000, waarna het programma niet langer gebruikt kan worden. Deze periode geeft bedrijven voldoende tijd om voor de jaarwisseling Y2K-analyses uit te voeren.

Terwijl de meeste bedrijven inmiddels goede vooruitgang hebben geboekt bij het oplossen van het millenniumprobleem, is de aandacht tot nu toe vooral uitgegaan naar de programmacode van de zware bedrijfskritische toepassingen. Het 'millennium proof' maken van de gehele infrastructuur vergt echter een uitgebreide inventarisatie van bijvoorbeeld alle PC's en servers met een correcte vastlegging van alle gegevens over deze systemen en de Y2K-status van ieder individueel component. Bij veel bedrijven ontbreken belangrijke gegevens op dit terrein.

"Bij het volledig klaar zijn voor de eeuwwisseling draait het om informatie: wat heb je en waar zijn we als organisatie kwetsbaar?", zegt Joe Allison, 'project manager vendor 2000' bij EDS. "CA voorziet in de hulpmiddelen die antwoord geven op de eerste vraag, terwijl EDS het antwoord op de tweede vraag weet. Samen kunnen we klanten dan ook een uitstekend hulpmiddel bieden waarmee zij kunnen vaststellen in hoeverre zij werkelijk klaar zijn voor het millennium."

Volgens Allison zijn veel IT-managers niet op de hoogte van minder bekende problemen die een van PC's afhankelijk bedrijfsproces mogelijk kunnen ontregelen. Denk aan de 'service packs' en 'patches' voor besturingssystemen en applicaties die geïnstalleerd dienen te worden.

De Vendor 2000-database van EDS omvat meer dan 250.000 onderwerpen over meer dan 5000 leveranciers. Het geeft een overzicht van wat gereed is voor het millennium en wat dient te worden geupgraded of vervangen. De database omvat Y2K-informatie over hardware, software, netwerkprogrammatuur en besturingssystemen, en heeft zijn nut in de praktijk van inmiddels 4.000 EDS-klanten bewezen. Researchanalisten van EDS controleren en actualiseren continu de informatie en gebruiken een op het Web gebaseerd systeem om de database actueel te houden.

"De combinatie van informatie in de Vendor 2000-database en AimIT is ideaal voor organisaties die willen weten of zij wellicht iets over het hoofd hebben gezien en die dit soort informatie bovendien snel boven water willen hebben", zegt Yogesh Gupta, 'CA senior vice president of product strategy'. "Dit product zal ongetwijfeld een aantal mensen helpen om de laatste maanden tot de jaarwisseling 's nachts beter te kunnen slapen."

"De AimIT Y2K Edition is een belangrijke aanvulling op de hulpmiddelen die helpen het millenniumprobleem op te lossen. Veel bedrijven richten zich op hun bedrijfskritische applicaties en hebben zich nog niet erg druk gemaakt over hun desktopsystemen", zegt Peter Kastner, 'chief research officer' bij Aberdeen Group. "CA en EDS verdienen lof dat zij nu dit hulpmiddel gratis beschikbaar stellen."

Gebaseerd op het Unicenter TNG Framework, verzamelt AimIT snel en gemakkelijk informatie over de geïnstalleerde componenten in alle bekende netwerkinfrastructuren. De AimIT Y2K Edition biedt dezelfde functionaliteit als de commercieel verkrijgbare variant, zoals:
· Inventarisatie van hardware en software.

· Controle op en registratie van het gebruik van software.
· Centrale registratie van desktop-configuraties.
· Rapportagefaciliteiten voor een multi-platform-omgeving.

AimIT is een zeer schaalbaar product en werkt geheel op de achtergrond. Het kan bovendien nauw samenwerken met de andere 'IT'-producten van CA, zoals ShipIT voor softwaredistributie. Hierdoor kunnen eventuele millenniumproblemen snel worden opgelost.

Over EDS
EDS is al 35 jaar een toonaangevende leverancier van IT-diensten en houdt zich bezig met management consulting, e-business oplossingen, en biedt expertise op het gebied van systemen en technologie, zodat meer dan 9000 klanten en ruim 50 landen hun prestaties kunnen verbeteren. EDS behaalde in 1998 een omzet van 16,9 miljard dollar. Meer informatie is te vinden op www.eds.com.

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 17.500 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar 1999 een omzet van 5,3 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 150 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide web http://www.cai.com of via http://www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor meer informatie omtrent de inhoud van dit persbericht kan men zich wenden tot:

Computer Associates B.V.
Sandra Wasseur, Marketing Manager