Een broodje ijs verhaal, bij chocolaterie Pierre

Nieuw in Nederland: het originele broodje ijs

Hillegom, 20120508 -- Een bolletje ijs in een hoorntje, op een wafel of pannenkoek is voor niemand vreemd. Chocolaterie Pierre komt dit ijs seizoen met een nieuwe variatie; op een broodje! Niet zomaar een kadetje of sneetje brood, maar op een brioche, met de luchtige en zoete smaak van cake.

Chocolaterie Pierre in Hillegom komt dit ijsseizoen met een nieuwe variatie: een broodje ijs.Tijdens de reizen van Gert en Karin van Soest, eigenaren van Chocolaterie Pierre Hillegom en Haarlem, wordt altijd gekeken naar mooie, nieuwe bruikbare producten. Wordt er gekeken naar de smaaktrends die daar leven en gesproken met mensen over hun smaakbeleving. In Sicilië is een broodje ijs heel normaal, de lokale bevolking eet deze lekkernij zoals wij een ijsje in een hoorntje eten. Je kunt het zelfs gewoon langs de weg verkrijgen.

Gert van Soest, die tot 12 jaar geleden nog broodbakker was, wilde deze variatie naar Nederland halen en of het toeval was of niet, tijdens een reis naar Ghana kwam hij in gesprek met Jacqueline Out, van Bakkerij Out uit Oude Kerk aan de Amstel. Bakkerij Out is hier al ruim 115 jaar gevestigd en tevens ook, via een familiebedrijf, jarenlang een begrip in Hillegom geweest. Samen bedachten zij een aangepaste brioche, met een vleugje frisheid van sinaasappel.

Een brioche is een zacht, zoet brood, dat oorspronkelijk uit Frankrijk komt. Het is zo licht en luchtig dat het niet echt een brood is, maar eerder een cake. Het wordt dan ook voor tal van soorten gebak gebruikt. Van Soest en Out hebben een aangepast receptuur ontwikkeld, zodat de smaak van het ijs goed tot haar recht komt, en het brood in haar vorm en smaak de juiste balans heeft, waarbij de lekkernij ook niet te machtig is.

Het broodje ijs is vanaf woensdag 9 mei te verkrijgen bij Pierre, aan de Houttuin 2 inHillegom. Aangeraden wordt om de het broodje te vullen met de romige ijssoorten, met bijvoorbeeld noten en chocolade. Voor meer informatie over de winkels: www.chocolateriepierre.nl

Deel: ' Een broodje ijs verhaal, bij chocolaterie Pierre '