Februari 1999

Eén centraal punt voor de (ver)huur van graafmachines

Sinds begin februari is in Noord-Holland De Kr@@nlijn van start gegaan. De Kr@@nlijn is een bedrijf waar loonwerkers, aannemers en verhuurbedrijven een graafmachine kunnen huren of verhuren. De Kr@@nlijn zorgt ervoor dat de huur en verhuur snel en eenvoudig op elkaar afgestemd kunnen worden.

Tijd en geld

De Kr@@nlijn is opgezet vanuit de ervaring dat planners vaak uren aan het bellen zijn als zij op het laatste moment een graafmachine nodig hebben. Maar ook verhuurders horen vaak op het laatste moment dat hun machine de volgende dag stil staat. Het is erg moeilijk om de machine dan nog te verhuren. Beide situaties kosten tijd en geld.
Database

De Kr@@nlijn heeft een database ontwikkeld waarin beide partijen op een eenvoudige manier bij elkaar gebracht kunnen worden. In deze database kunnen verhuurders hun graafmachines aanbieden en huurders kunnen aangeven wat zij zoeken. In dit computerprogramma worden gegevens zoals (ver)huurperiode, uurtarieven, is de machine gekeurd of niet, met of zonder machinist en bijbehorende bakken opgenomen. Als iemand een graafmachine wil huren wordt er eerst gekeken of er iets wordt aangeboden wat overeen komt met de zoekopdracht. Zo niet dan wordt de zoekopdracht in de database opgenomen. Totdat een geschikte verhuurder zich meldt.
Internet

De Kr@@nlijn is op de toekomst gericht. De database is namelijk naast telefonisch en per fax ook via Internet te bereiken. Nadat men zich heeft ingeschreven bij de Kr@@nlijn krijgt met een loginnaam en een wachtwoord. Hiermee kan de klant zelf via Internet de database openen en een graafmachine huren of verhuren.

De Kr@@nlijn

1723 ZG Noord Scharwoude