Een uniek babybeeldje van een 3D-echoscan

BARENDRECHT, 20090703 -- Als eerste bedrijf in Nederland biedt 3DBabybeeld aanstaande ouders de mogelijkheid om aan de hand van een drie- of vierdimensionale echo een beeldje te maken van hun nog ongeboren kindje dat zich veilig in de baarmoeder bevindt. Met een 3DBabybeeldje kunnen zij hun baby al beleven voor het geboren is. En zeg nou zelf: ieder klein wondertje verdient toch een standbeeld?

Het zeer innovatieve product, dat een hoge kwaliteitsstandaard kent, wordt aangeboden tegen een betaalbare prijs. Op de website www.3dbabybeeld.nl en op de Hyves-groep van 3DBabybeeld is te zien hoe de babybeeldjes eruit zien.

Een 3DBabybeeldje wordt vervaardigd aan de hand van een 3D- of 4D-echoscan. Die zijn opgebouwd uit meer dan honderd tweedimensionale zwart-witte echofoto's, die tijdens de scan door de echografist met behulp van een echomachine als een driedimensionaal plaatje wordt weergegeven, vaak zelfs in een door de computer van de echograaf gegenereerde sepiakleur. Sommige, speciaal uitgeruste echomachines kunnen deze serie plaatjes opslaan als een speciale 3D-volumefile waarmee 3DBabybeeld een crmekleurig driedimensionaal beeldje kan vervaardigen. Het is dus niet mogelijk om van een willekeurige `gewone' echofoto een 3DBabybeeldje te maken.

Genteresseerde ouderparen kunnen vanaf nu al terecht bij Baby View Barendrecht om een geschikte 3D-volumescan te laten maken. 3DBabybeeld zoekt ook samenwerking met andere echobureau's die aan de criteria voldoen om klanten elders in Nederland beter van dienst te kunnen zijn. Na het maken van een 3D-volumescan kan het beeldje online besteld worden.

Een 3DBabybeeld is ongeveer 8,5 tot 10 centimeter hoog, 12 centimeter breed en 8,5 centimeter diep. Het is een natuurgetrouw beeldje van de nog ongeboren baby, in de juiste proporties. Omdat elk kindje uniek is, is elk 3DBabybeeldje uniek en dus verschillend van afmeting. Op het voetje kunnen twee regels zwart gedrukte tekst worden geplaatst, van maximaal 25 karakters per regel met daarop bijvoorbeeld de datum van de echo en de achternaam van de baby: Baby van Dijk, 3 juni 2009.

Een 3DBabybeeld is de moderne variant op de aloude geboortetegel en een uniek aandenken aan de zwangerschap. Voor het kind zelf als het wat groter is, maar natuurlijk ook voor de ouders, grootouders etc. Een 3DBabybeeld kan ook dienen als tastbare herinnering wanneer de zwangerschap geen gelukkig einde kent.

Ter introductie kost een 3DBabybeeldje momenteel 125 euro. De normale prijs is 250 euro. Bij afname van meerdere dezelfde beeldjes wordt een korting berekend. De levertijd van een 3DBabybeeld is ongeveer veertien dagen.

Voor meer informatie kunnen belangstellenden kijken op www.3dbabybeeld.nl of contact opnemen via: info@3dbabybeeld.nl

Deel: ' Een uniek babybeeldje van een 3D-echoscan '