INTERNET DOMAIN REGISTRARS

Eerste aanbieder registratie van Domain-namen tot 67 tekens

Internet Domain Registrars maakt bekend, dat zij de eerste firma is die de registrering van Domain-namen tot 67 tekens aanbiedt.

San Francisco (ots) - Internet Domain Registrars, een bij de ICANN geaccrediteerd Domain-registratiebedrijf, is de eerste firma die de registratie van Domain-namen tot 67 tekens aanbiedt. Het is nog niet lang geleden dat de Domain-namen uit ten hoogste 26 tekens konden bestaan. Voor bedrijven wordt het steeds moeilijker volkomen duidelijke Domain-namen te laten registreren. Door de langere Domain-naam zijn miljoenen nieuwe combinaties mogelijk.

Hierdoor zullen hoogwaarschijnlijk talrijke nieuwe gangbare Domains ontstaan. 'Wij stelden een aanzienlijke toename van registraties door ondernemingen vast die snel een plaats in het Cyberspace willen hebben en hun Online-identiteit willen beschermen', zegt Paul Lum, General Manager van Internet Domain Registrars.

Internet Domain Registrars is één van de weinige registratie-ondernemingen die bij de International Corporation voor Assigned Names and Numbers (ICANN) officieel is geaccrediteerd.

Het US-Commerce Department richtte de ICANN op, om het Domain Name System te beheren. In 1998 liet de ICANN concurrentie toe bij het verstrekken van Domain-namen. Als geaccrediteerde registratie-onderneming is Internet Domain Registrars in een goede positie om met Network Solutions, de firma die tot nu toe een monopoliepositie in de branche bezat, te concurreren.

Wereldwijd zijn op het ogenblik meer dan 6,5 miljoen .com, .net en .org-Domains geregistreerd. Iedere dag komen er meer dan 30.000 nieuwe Domains bij. De International Data Corporation verwacht dat het aantal geregistreerde Domain-namen tot het jaar 2003 zal stijgen tot 13,1 miljoen.

Internet Domain Registrars (www.registrars.com) werd in 1997 opgericht en in april 1999 officieel door de ICANN erkend. IDR is wereldwijd één van de toonaangevende registreringsondernemingen. De firma ziet haar zwaartepunten op het gebied van de concurrerende prijsvorming, de waardestijgende dienstverlening en de betere ondersteuning van de klanten.

Meer informatie over Internet Domain Registrars krijgt u via Internet onder www.registrars.com of telefonisch onder (USA) 1-800-850-8282.

Vragen aan:
(USA) 1-800-850-8282