18.10.99 Eerste aluminium acquisitie Corus

Eerste aluminium acquisitie Corus

Corus Group plc., Reynolds Metals Company en SGF Minéral Inc. hebben een principe- overeenkomst gesloten over de verwerving van een meerderheidsbelang in de Canadese onderneming Reycan door Hoogovens Aluminium Walzprodukte GmbH, een 100 % dochteronderneming van Corus. Reycan is een belangrijke leverancier van warmtewisselaars aan de Amerikaanse automobielindustrie en beschikt over een aluminiumfolie en "brazing sheet" fabriek in Cap-de-la-Madeleine, Québec, en een aluminium bekledingslijn in Toronto, Ontario. Deze acquisitie betekent een uitbreiding van het productenpakket en de aluminiumactiviteiten van Corus en versterkt de positie op de NAFTA markt.

The acquisition will broaden Corus's range of heat exchanger products, strengthen the position in the North American market, and support the growth in its downstream aluminium activities.

Reycan biedt werk aan 730 mensen en is sinds 1997 een samenwerkingsverband tussen Reynolds Metals Company en SGF Minéral Inc.

Hoogovens Aluminium Walzprodukte is marktleider in brazing sheet voor warmtewisselaars, toegepast in autoradiatoren, en in gewalste aluminium producten voor de vliegtuigindustrie.

Reynolds Metals Company is in grootte de nummer drie aluminiumproducent van de wereld en de nummer een producent van aluminiumfolie.

SGF Minéral Inc., is een investeringsmaatschappij in Québec, actief in onder andere mijnbouw en de productie van lichte metalen.

Londen, 18 oktober 1999

Note to Editors:

1. British Steel and Koninklijke Hoogovens merged on October 6 to form a leading metals company employing 66,000 worldwide.

2. Reynolds Metals Company is a fully integrated global manufacturer, distributor and marketer of value-added aluminium products. SGF Minéral Inc., a wholly-owned subsidiary of Societe Generale de Financement du Quebec, invests capital in the identification and development of strategic mining sites, the production of light metals, and the industrial processing of these metals in Quebec.

3. All enquires to Corporate Communications, Corus Group, tel 0031 251 493466.

Deel: ' Eerste aluminium acquisitie Corus '