FNRS

Eerste FNRS Ruiterpaspoort voor Jeroen Dubbeldam

Vrijdag 31 augustus zal tijdens het CHIO van Rotterdam de officiële introductie plaatsvinden van het FNRS Ruiterpaspoort. Het eerste Ruiterpaspoort zal namens de FNRS door Nikki en Frank La Croix-Huisman, bekend van het TV programma Paradijs op Paarden van SBS6, officieel worden overhandigd aan Olympisch Springkampioen Jeroen Dubbeldam.

De Federatie van Nederlandse Rijscholen (FNRS) is de overkoepelende organisatie van gekwalificeerde hippische accommodaties in Nederland. De FNRS stelt zich ten doel hoogwaardige producten en diensten aan te bieden aan haar leden, welke zorgdragen voor een hoogwaardig aanbod van accommodatie en instructie. Dit draagt bij aan een kwalitatieve en veilige beoefening van de (recreatieve) paardensport voor de consument.

Het FNRS Ruiterpaspoort is te vergelijken met een gewoon paspoort. Het is een persoongebonden document waarin de diverse FNRS rijopleidingen en overige activiteiten kunnen worden aangetekend. Hierbij moet gedacht worden aan de dressuur- en/of springvaardigheid, maar ook aan western-riding, voltige of de beheersing van het paard in de vrije natuur of het verkeer. Aan de diverse aantekeningen in het paspoort gaat een gedegen opleiding vooraf, welke door onafhankelijke examinatoren wordt getoetst. Aan het paspoort zijn tevens een ongevallen en een aansprakelijkheid verzekering gekoppeld. Het paspoort dient jaarlijks te worden verlengd, waarbij het geregistreerde niveau wordt getoetst om de actualiteit te waarborgen. Het paspoort wordt landelijk ingevoerd en erkend door alle aangesloten FNRS-ruitersportcentra. De FNRS meent met de invoering van het Ruiterpaspoort een belangrijke bijdrage te leveren aan een verdere professionalisering en verantwoorde beoefening van de paardensport in Nederland.

Niet voor publicatie:

Graag nodigen wij u uit aanwezig te zijn bij de officiële overhandiging van het eerste FNRS Ruiterpaspoort. Deze zal plaatsvinden op vrijdag 31 augustus a.s. om 14.00 uur in de Rijdersclub van het CHIO te Rotterdam.
Graag ontvangen wij een bevestiging van uw komst per fax of e-mail op onderstaand adres.
Voor meer informatie kunt u zich tevens wenden tot ons hoofdbureau.

Federatie van Nederlandse Rijscholen
3740 AL Baarn