Eerste geautomatiseerde testoplossing voor Siebel dankzij Mercury Interactive

Utrecht, 16 augustus 1999 - Mercury Interactive Corporation (Nasdaq: MERQ), introduceert de eerste geautomatiseerde testarchitectuur voor front-office-toepassingen van Siebel. Dankzij Mercury Interactives WinRunner® voor Siebel en LoadRunner® voor Siebel kunnen ondernemingen nu de functionaliteit verifiëren, de performantie voorspellen en de schaalbaarheid testen voor implementatie. Met deze gepersonaliseerde testtools kunnen gebruikers van Siebel systemen problemen tijdig identificeren en verhelpen.

Mercury Interactive, een Siebel Software Alliance Partner, biedt Siebel-gebruikers een all-in-one testoplossing geïntegreerd in Siebel front-office-toepassingen. Voortaan kunnen Siebel 98- en Siebel 99-toepassingen, met inbegrip van de GUI, HTML, Active X clients en binnenkort ook Java clients, door WinRunner, voor functionele tests en LoadRunner, voor loadtests, worden getest.

"Siebel-toepassingen zijn compatibel met een hele rits besturingssystemen, netwerkprotocols en databases," zegt Andrea Glaser, Manager Enterprise Capacity Planning Group in het Marriott International. "De integratie van deze elementen en individuele processen vereist een perfecte performantie. Dankzij Mercury Interactives testoplossing voor Siebel kunnen we nu zware loadtests uitvoeren om het systeemgedrag te analiseren en de systeemperformantie te optimaliseren alvorens alles wordt geïmplementeerd."

WinRunner en LoadRunner voor Siebel front-office-toepassingen WinRunner voor Siebel voldoet aan alle vereisten voor het genereren van testscripts voor Siebel-toepassingen, voor geautomatiseerde tests en om de werking van systemen te verifiëren door gebruikers te simuleren. WinRunner voor Siebel voorziet support op object-level voor gepersonaliseerde Siebel-objecten. Bestaande testtools registereren geen Siebel-scripts aangezien ze geen gepersonaliseerde objecten, zoals tabellen en navigatiebalken, herkennen.

LoadRunner kan voortaan ook echte Siebel-processen emuleren tijdens loadtests. Deze bijkomende functionaliteit garandeert Siebel-gebruikers dat schaalbaarheid en systeemperformantie grondig kunnen worden getest. LoadRunner kan het systeem bedienen vanuit een enkel controlepunt en honderden of zelfs duizenden virtuele gebruikers simuleren om eventuele problemen voor implementatie te identifiëren.

Mercury Interactive zet strategische stap in front-office en back-office-tests De introductie van de eerste testtools voor Siebel-toepassingen versterkt verder Mercury Interactives vooraanstaande aanwezigheid in de markt voor geautomatiseerde tests en vergroot haar strategisch initiatief om nu ook front-office-toepassingen te testen. WinRunner en LoadRunner voor SAP, Oracle, Baan en PeopleSoft zijn al in de handel. Mercury is de enige onderneming die support voorziet voor alle belangrijke ERP leveranciers.

Mercury Interactive Corporation Mercury Interactive ( www.merc-int.com ) is wereldwijd marktleider in oplossingen voor het testen van bedrijfstoepassingen. De onderneming levert een volledig gamma geautomatiseerde tools voor het testen van bedrijfstoepassingen. Die tests bieden een antwoord op alle kwaliteitsvragen bij client/server-, e-business-, Y2K-, euro- en tot een pakket gebundelde toepassingen. De testoplossingen van Mercury Interactive stellen ondernemingen, systeem-integrators en zelfstandige software-leveranciers in staat om sneller en efficiënter dan met de traditionele methoden fouten op te sporen. Mercury Interactive heeft haar hoofdzetel in Sunnyvale, Californië en kantoren in de Verenigde Staten. Daarnaast beschikt het over een wereldwijd distributeursnetwerk. De gewone aandelen van de onderneming staan onder het symbool MERQ genoteerd op de Nasdaq-beurs.

Journalisten Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Hinke de Koning Communicatie
Tel: 0187 - 470233 - e-mail pers@dekoningcom.nl

Deel: ' Eerste geautomatiseerde testoplossing voor Siebel '