NATIONAAL ZORGPORTAAL.NL

Utrecht, 25 februari 2003

4 maart: Eerste nationaal ZorgPortaaldebat

Al zijn de verkiezingen achter de rug, een helder en inhoudelijk debat over de vraagstukken binnen de zorg moet nog beginnen. Alle betrokkenen in de gezondheidszorg wachten met spanning af wat de nieuwe coalitie gaat brengen op het gebied van zorg. Om de discussie toegankelijk en openbaar te maken voor alle betrokkenen, organiseert het Nationaal ZorgPortaal tijdens de Medica 2003 het eerste nationaal ZorgPortaaldebat!

Belangrijke vragen in de gezondheidszorg zullen aan bod komen. Hoe ziet het nieuwe zorgpakket er straks uit? Hoe kunnen we vasthouden aan het vraaggerichte zorgprincipe? Wat kunnen we doen en wat wordt er gedaan aan de wachtlijstproblematiek? Maar ook onderwerpen als zorgverschraling, het enorme tekort aan verpleegkundigen, de organisatie van het PGB, de inzet van verpleegkundigen uit het buitenland of de invoering van een bonussysteem om het ziekteverzuim tegen te gaan, zullen niet onbesproken blijven (zie https://politiek.zorgportaal.nl).

Op onze uitnodiging deel te nemen aan het nationaal ZorgPortaaldebat is enthousiast gereageerd. Aan tafel zitten Ria von Bönninghausen (NU'91), Bas Vogel (AVVV) en Lidy Hartemink (Thuiszorg Zuid-West Friesland). Uit Den Haag komen zorgverantwoordelijke politici Erica Terpstra (VVD), Agnes Kant (SP), Andre Rouvoet (ChristenUnie), Antoinette Vietsch (CDA), Khadija Arib (PvdA), Boris van der Ham (D66) en Evelien Tonkens (GroenLinks). Maar ook het publiek, de bezoekers van de Medica 2003, wordt uitgenodigd een bijdrage te leveren aan de discussie!

Het nationaal ZorgPortaaldebat wordt gehouden tussen 12.00 en 14.00 uur op 4 maart 2003 op de Medica in de Jaarbeurs Utrecht. De Medica is de beurs voor de gezondheidszorg en vindt plaats van 4 maart tot en met 7 maart.

Wij hopen dat u hierbij aanwezig kan zijn!

Na afloop van het debat is er tijdens een lunch gelegenheid tot het stellen van vragen aan de deelnemers van het debat in de Royal lobby van de Jaarbeurs Utrecht.

Niet voor publicatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Kees Visser, algemeen directeur Nationaal ZorgPortaal (ComboData BV).

Fax: 0174-281824
Mobiel: 06 - 22491219

Het Nationaal ZorgPortaal is dé website voor en door verpleegkundigen en verzorgenden. Dit initiatief is mede tot stand gekomen door de AVVV (Algemene Vergadering Verpleging en Verzorging). De AVVV behartigt als koepelorganisatie de belangen van 49 aangesloten algemene en specifieke beroepsorganisaties en zijn daarmee dé spreekbuis voor de verpleegkundige en verzorgende beroepsgroep. www.zorgportaal.nl trekt dagelijks tussen de 2.500 en 3.000 unieke bezoekers en verwerkt enkele tienduizenden pagina-aanvragen per dag.

25 feb 03 09:37

Deel: ' Eerste nationaal ZorgPortaaldebat '