Van:

Verzonden: maandag 4 oktober 1999 15:35

Onderwerp: persbericht www.surfboard.nl

EERSTE NEDERLANDSE META-ZOEKMACHINE OP INTERNET

Super-zoekmachine bespaart tijd en irritatie

Haarlem, 30 september 1999 - Deze maand is de eerste Nederlandse meta-zoekmachine op Internet gelanceerd: www.surfboard.nl. De zoekmachine geeft optimale resultaten, omdat het gebruik maakt van de beste resultaten van andere zoekmachines en deze combineert. Daarnaast biedt de website informatie- en nieuwsvoorzieningen.

Meta-zoekmachine

Zoekmachines of search engines worden zowel voor professioneel als particulier gebruik benut om aan de hand van trefwoorden de gewenste informatie op het World Wide Web te vinden. Surfboard.nl is de eerste meta-search engine in Nederland. Als via deze super-zoekmachine een trefwoord wordt ingegeven worden de beste resultaten van vijf andere zoekmachines razendsnel opgehaald. Via een geavanceerd selectiesysteem worden die beste resultaten gecombineerd en geanalyseerd. Dit uiteindelijke resultaat wordt weergegeven op surfboard.nl. Daardoor is de kans groter dat de gebruiker de gewenste informatie daadwerkelijk vindt. Dit bespaart tijd en irritatie. De server in Amerika zorgt voor het snel binnenhalen en analyseren van de resultaten.

Informatie- en nieuwsvoorzieningen

Voor extra keuze in onderwerpen heeft de internet-gebruiker elf verschillende eilanden tot zijn beschikking: auto, business, carriere, computer, film, internet, kunst&cultuur, muziek, nieuws, sport en weer. Voor deze informatie- en nieuwsvoorzieningen zijn allianties gesloten met content providers als Meteo Consult, monsterboard.nl, DeZaak, CineView, Sportdreams, Mnet en Carros. Daarnaast zijn er per onderwerp handige verbindingen met relevante sites. Adverteerders kunnen banners en buttons op de site plaatsen.

Om in de introductieperiode surfboard.nl bekend te maken worden radiocommercials en banners op Internet ingezet. Ook kunnen bezoekers via de site een auto winnen als zij vrienden en bekenden attent maken op de meta-zoekmachine.

Surfboard.nl maakt onderdeel uit van Surfboard Holding BV in Haarlem. Naast eigen kapitaal is Holland Venture BV de belangrijkste kapitaalverschaffer voor de onderneming.

/ / / / / / /

Zoekwoorden: