EERSTE NEDERLANDSE "REMIND-ME-SERVICE"

19 maart 1999

Sinds kort kan men op Internet en Het Net gebruikmaken van een nieuwe dienst: de RemindMe-service. Dit is een elektronisch geheugensteuntje voor bijvoorbeeld verjaardagen, belangrijke afspraken enzovoort. De service werd onlangs geïntroduceerd door het e-mailservicebedrijf Mister Mail en is te bereiken via de site: http://www.mistermail.nl. Voor zover bekend, is het de eerste Nederlandse RemindMe-service.

De werkwijze is heel simpel: je schrijft jezelf (of iemand anders) een e-mailbericht, met daarin bijvoorbeeld de vermelding van een verjaardag. Vervolgens vul je de datum in waarop je de reminder wilt ontvangen. Op het juiste moment zal het emailbericht je helpen herinneren om een bosje bloemen te kopen. Deze service is natuurlijk ook voor meer aardse zaken te gebruiken, zoals een nieuw paspoort aanvragen, de OV-jaarkaart verlengen en een afspraak met de tandarts. Bovendien kun je de RemindMe-service koppelen aan het versturen van een elektronisch kaartje. Zo kun je bijvoorbeeld op 2 januari alle verjaardagskaarten klaar zetten voor het hele jaar, zodat je niemand vergeet.

Mister Mail, de aanbieder van de service, is actief sinds eind 1998. Het bedrijf is ontstaan dankzij de toegenomen vraag bij Internetgebruikers om informatie over talloze thema's op een eenvoudige en snelle manier te ontvangen. Bezoekers van de website kunnen op laagdrempelige wijze hun eigen leesportefeuille samenstellen, die zij dan gratis per e-mail toegezonden krijgen. Zij ontvangen dus alleen die informatie waarom ze gevraagd hebben. Mister Mail telt inmiddels al 10.000 abonnees (in drie maanden tijd) en verwacht dit jaar meerdere miljoenen e-mails te verzenden. Het aantal aanbieders van informatie is sinds de start meer dan verdubbeld.

Mister Mail B.V.
6202 XA Maastricht